"اريک پيکلز"، وزیر امور خارجه برای جوامع و دولت های محلی انگليس، بي بي سي و شماري ديگر از سازمانهاي عمومي را به دليل مخفي کردن استفاده خود از دوربين هاي نظارتي براي جاسوسي مردم، و پاسخگو نبودن در قبال آن، مورد توبيخ قرار داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي؛ واکنش "پيکلز" متعاقب انتشار گزارش گروه ديده بان حقوق بشر "بيگ برادر" بود که سوءاستفاده شوراهاي محلي از مصوبه "آيين نامه قدرتهاي تجسسي" (Ripa) را فاش مي کرد و در آن هفت سازمان عمومي مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

از جمله اين هفت سازمان ميتوان بي بي سي ،‌نهاد بازرسي مدارس Ofsted ، و Royal Mail را نام برد که استفاده خود از ابزارهاي جاسوسي را مخفي کرده بودند.
 
بنا به گزارش "بيگ برادر"،‌ ابزاري که قصد آن مبارزه با جنايات جدي و تروريسم بوده است،‌ 9607 مرتبه توسط 345 سازمان محلي براي موارد بي‌اهميتي مثل تخلفات کشيدن سيگار در مکانهاي عمومي و ‌کثيف کاري صاحبان سگها استفاده شده است.  

"پيکلز" خواستار تدوين آيين نامه هايي براي محدود کردن سوءاستفاده نهادهاي محلي از ابزارهاي جاسوسي در موارد کم اهميت شده است.

گفتني است، ديده بان "بيگ برادر" استفاده از قدرت با نقض قوانين را "غيرقابل قبول" خوانده و خواستار پيشگيري از موارد اين چنيني شده است.
برچسب ها: بی بی سی ، جاسوسی ، توبیخ ، bbc ، spy
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار