اميد تازه سرمايه گذاران به اتخاذ تدابير جديد از سوي بانک مرکزي اروپا براي جلوگيري از گسترش بحران بدهي در منطقه يورو موجب شد بهاي نفت روز چهارشنبه در معاملات الکترونيک بازار آسيا افزايش يابد؛ اين در حالي بود که بهاي بنزين در کشورهاي اروپايي به رقم بي سابقه اي رسيد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در معاملات امروز، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه اکتبر با پنج سنت افزايش، 95 دلار و 89 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز 10 سنت افزايش يافت و به 114 دلار و 74 سنت رسيد.

مؤسسه کارگزاري فيليپ فيوچرز، در يادداشتي اعلام کرد: اميدها به اينکه بانک مرکزي اروپا براي مهار بحران بدهي وارد عمل شود موجب شد  بهاي نفت يابد و ارزش يورو هم در برابر دلار به بالاترين سطح در هفت هفته گذشته برسد.

افزايش ارزش يورو، خريد نفت را که با دلار معامله مي شود، تسهيل مي کند.

از سوي ديگر، روز سه شنبه در بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه سپتامبر با 43 سنت افزايش، 96 دلار و 40 سنت معامله شد که از دهم ماه مي بالاترين سطح بود.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اکتبر با 94 سنت افزايش، 114 دلار و 64 سنت خريد و فروش شد.

اين در حاليست که بهاي بنزين در کشورهاي اروپايي بويژه آلمان به رقم بي سابقه اي رسيده است.

اين روزها براي مردم آلمان رفتن به جايگاه هاي سوخت رساني بسيار عذاب آور است زيرا آنها مجبورند پول زيادي را بابت بنزين پرداخت کنند.

هم اکنون بهاي يک ليتر بنزين استاندارد يورو ده ، 1.72 يورو است، يک ليتر بنزين سوپر يک مميز هفتاد و شش صدم يورو و يک ليتر بنزين فوق سوپر 1.82 يورو است و بهاي يک ليتر گازوئيل نيز 1.57 يورو است. البته قيمت بنزين برخي شرکتها حتي بالاتر از اين رقمهاست و ممکن است به دو يورو هم برسد.

باشگاه خودروداران آلمان تاکيد کرد شرکت هاي نفتي عمدا بهاي بنزين را بالا مي برند اما شرکت هاي نفتي مي گويند افزايش قيمتها تقصير آنها نيست و بهاي نفت در بازارهاي جهاني افزايش يافته است.

باشگاه خودروداران آلمان اکثر مردم آلمان سوخت مورد نياز خود را از يکي از پنج شرکت بزرگ نفتي خريد مي کنند و همين باعث شده است تا آنها به راحتي قيمتها را به ميل خود افزايش دهند. 
برچسب ها: نفت ، بنزین ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار