با تلاش مدیران و كاركنان شركت كشت و صنعت نیشكر امیر كبیر خوزستان نخستین گواهی نامه كاهش انتشارگازهای گلخانه ای تحت پروتكل كنوانسیون تغییر آب وهوای سازمان ملل متحد دركشور اخذ شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ،مدیر عامل این شركت چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اهواز با اعلام این خبر افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و با همت و تلاش كاركنان این شركت در سال گذشته پروژه مكانیزم توسعه هوای پاك (CDM) برای شركت كشت و صنعت نیشكر امیر كبیر در سازمان ملل به ثبت رسید و دربیستم مرداد ماه سال جاری با اخذ گواهی كنوانسیون كیوتو این شركت به عنوان اولین شركت ایرانی موفق به دریافت تاییدیه این نهاد بین المللی شد .

'مهندس محمد فتحی مكوند' با اشاره به این كه اخذ این گواهی نامه به دلیل تغییر سوخت مصرفی كارخانه از سوخت فسیلی مازوت به گاز طبیعی بوده است صیانت از طبیعت ومحیط زیست را ازاهداف این شركت ذكركرد .

وی با بیان این كه با به كار گیری این سیستم جدید سالانه 60هزار تن از آلاینده ها كاهش می یابد،گفت: كار برای تغییر سوخت مورد استفاده در این واحد تولیدی ازمایع به گاز از دو سال پیش آغاز شد و در نهایت با توجه به اقدامات صورت گرفته دراین راستا در مردادماه امسال موفق به اخذ این گواهی نامه ارزشمند شدیم.

فتحی مكوند اظهار داشت:شركت كشت و صنعت نیشكر همواره در پی ارتقای شاخص های عملكردی خود در حوزه های مختلف درسطح استانداردهای جهانی بوده وكسب نشان ایزو 9001 سیستم مدیریت كیفیت،14001در حوزه استانداردهای زیست محیطی ،18001در حوزه ایمنی، گواهی استاندارد ملی و نشان هلال گواهی براین مدعاست.

وی یادآورشد: این شركت 12هزار هكتار اراضی را زیر كشت دارد و امسال 685هزار تن نیشكر از سطح زیر كشت این شركت برداشت می شود.

فتحی مكوند میزان تولید شكر خام این شركت را 75هزار تن و شكر سفید را 175 هزار تن اعلام كرد كه با استفاده از شكر خام تولیدی خود وشكر خام تولیدی واحدهای نیشكر امام خمینی (ره)ومیرزاكوچك خان صورت می گیرد./س
برچسب ها: نخستین ، گلخانه ، کیوتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.