علی تبار ساکن آمل که از 30 سال قبل کار صحافی قرآن را در کارگاه کوچک منزل خود آغاز کرده بود از سال 75 با هزینه شخصی خود اقدام به کتابت قرآن کریم طلا کوب کرد که پس از 14 سال تلاش این کتاب وحی را به آستان قدس رضوی هدیه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران، وی در جوانی بدون آموزش قرآن و تنها با استفاده از برنامه های رادیو و تلویزیون ، قرآن را فرا گرفت و البته سال 89نیز وی در جمع 2 هزار خوشنویس کشور در مشهد 3 صفحه اول و آخر 3 جلد قرآن را طلاکوب کرد که یک جلد آن به آستان قدس رضوی، یک جلد به آستان امام حسین(ع) و یک جلد نیز به آستان حرم امام علی (ع) هدیه شد.

آقای علی تبار هم اکنون در کارگاه کوچک خود در منزلش به کار صحافی و بازسازی قرآنهای فرسوده مشغول است.

از آنجایی که این هنرمند مازنی برای کتابت قرآن طلاکوب اهدا شده به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) 14 میلیون و 900 هزار تومان وام از بانک تجارت دریافت کرد ولی اندکی با بی مهری مسئولان مواجه شد.

آقای علی تبار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: زمان عقد قرارداد بر اساس مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک تجارت بازپرداخت وام60 ماهه اعلام شد که در زمان پرداخت اقساط زمان را به 30 ماه کاهش دادند که پرداخت وام برای من امکان پذیر نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه این وام را سال 85 دریافت کردم و اکنون دیرکرد آن به 60 میلیون تومان رسید افزود: متاسفانه خانه در گرو بانک است که در حال مصادره شدن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درگفتگو با خبرنگار با بیان اینکه در پی مشکل آقای علی تبار بارها با مسئولان بانک تجارت رایزنی کردیم تصریح کرد: اخیرأ استاندار نیز دستور قطعی برای رفع مشکل صادر کردند و بانک نیز وعده عملی شدن آن را داد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه این هنرمند یکی از افتخارات استان است گفت: در جشنواره ها و مناسبتهای بعدی از آثار وی استفاده خواهیم کرد./س

برچسب ها: صحافی ، قرآن ، کارگاه کوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.