جان اسنو، روزنامه نگار مشهور انگليسي با اشاره به موثر نبودن تحريم ها عليه ايران تاکيد کرد اعمال تحريم ها بر ضد ايران ديوانگي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاهرام، جان اسنو، روزنامه نگار مشهور انگليسي که چندين سال براي رسانه هاي آمريکا و انگليس در ايران فعاليت مي‌کرد، گفت اعمال تحريم ها بر ضد ايران ديوانگي است. چرا بايد انگليس به مفيد بودن اين تحريم ها ايمان داشته باشد؟ چرا هيئت ديپلماتيک خود را در ايران از دست داديم؟ و چرا بايد روابط تجاري و صنعتي خود را با ايران از دست بدهيم و با سياست هاي آمريکا در خصوص ايران همسو باشيم؟

اسنو، در حقيقت حرفي را به زبان مي‌آورد که مقامات انگليس به سبب منافع، از آن صحبتي نمي‌کنند؛ او مي‌گويد  ما ايران را که فرهنگ، تاريخ و تمدن دارد مي‌خواهيم و به کمک هاي آن در افغانستان، عراق و خاورميانه نياز داريم.

به عقيده اسنو، راه حل مشکلات با ايران در دست آمريکاست نه ايراني ها؛ زيرا آنها براي مذاکراتي آماده هستند که فقط رئيس جمهور آمريکا يا وزير امور خارجه اين کشور آغاز کننده آن باشند.

توني بلر، نخست وزير اسبق انگليس و هم پيمان قوي آمريکا در دهه اخير، فاش کرده است که اکنون درک بهتري از مسائل و به خصوص ايران دارد. وي نيز مانند اسنو توصيه کرد که با ايران مذاکره شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار