نخست وزير و وزير جنگ رژيم صهيونيستي ممکن است در شرف گرفتن تصميم براي اقدام نظامي عليه ايران باشند، اما اين تصميم بر خلاف ديدگاه بسياري از مردم در داخل و خارج از سرزمين هاي اشغالي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، "جان بل" در اين مقاله نوشته است: شمار زيادي از مقامات دفاعي و اطلاعاتي سابق رژيم صهيونيستي اين اقدام را غيرعاقلانه خوانده اند.

از ميان اين عده ميتوان به "شيمون پرز"، "آوي ديچر" وزير سابق امنيت داخلي و حتي مقامات بلندپايه آمريکايي از جمله "لئون پانتا" وزير دفاع امريکا و بسياري ديگر اشاره کرد.

علي رغم تمام اين مخالفت ها احتمال دارد رهبران اسرائيلي احساس کنند مجبور به عملي کردن شعارهاي خود هستند، چرا که انوقت همه درمي يابند که درباره خطرناک بودن ايران به دروغ فرياد برآورده بودند.

به هر حال،‌ آنها به لفاظي هايشان ادامه مي دهند تا حتي اگر شده موجي از وحشت ايجاد کنند.

واکنش ها به حمله اسرائيل به ايران مشخص نيست، اما حمله متقابل حزب الله از لبنان ،‌حملات گسترده در سراسر دنيا و ناآرامي در خليج فارس تنها برخي از احتمالات هستند، و اينها وراي ناپايداريهاي بيشتر در منطقه اي است که هم اکنون نيز در حال گذار از تغييرات عمده و صف بنديهاي سياسي است.

حقيقت تلخ اين است که در نتيجه اين اقدام قيمت نفت و در نتيجه تمامي اقتصاد دنيا نيز دستخوش تصميمات آنها ميشود.

اين عده معدود،‌ سرنوشت مليونها نفر را در دستان خود ميگيرند،و ديدگاه شخصي آنها از تاريخ و سياست خط سير منطقه را رقم ميزند و جهنمي بي فايده را به راه مي اندازد و در اين بين مردم اين کشورها هيچ دخالتي در اين وقايع ندارند و تنها قرباني نظرات اربابان قدرتي هستند که حتي نميتوان با قاطعيت گفت منتخبين آنها هستند.

پس از فروکش هياهوي جنگ و در زميني که بار ديگر زخم خورده تعصبات قدرتمندان است، شايد مقصران اين آشوب( نتانياهو و باراک و يا هر کس ديگري) مرهمي بر آلام مردمان اين کشورها نباشند. جايگاه آنها در تاريخ در کنار ديگر بدکاران تاريخ خواهد بود و نه قهرماناني که خود ادعاي بودنشان را دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار