رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ایران اسلامی الگوی مناسبی برای کشورهای غیر متعهد است.

 

اجلاس غیر متعد ها یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اجلاس جهانی است که معمولا در کشورها برگزار می شود .امسال بعد از پیروی انقلاب اسلامی ، اولین بار است که ج.ا.ا برگزار کننده اجلاس است و به تبع آن ریاست آن هم از مصر به ایران سپرده می شود.

عباس رجایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : این اجلاس از این جهت اهمیت دارد که حجم وسیعی از کشورهای در حال توسعه جهان را در برمی گیرد و ج.ا.ا به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند و تاثیرگذار در عرصه جهانی قطعا در این اجلاس می تواند الگوی مهم و مناسبی برای دیگر کشورها باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت : ایران اسلامی در سالهای اخیر گام های بلندی در حوزه های مختلف را پشت سر گذاشته و این انگیزه تقویت کننده همراهی بیشتر آنها با ایران اسلامی خواهد بود.از سوی دیگر کشورهای غیر متعهد عی رغم تبلیغات بسیار قدرتهای جهانی و تحریم های سنگین با حضور در تهران خواهند دید این تحریم ها بعد از 33 آثار خاصی نداشته و ملت ایران با توان مضاعف در راستای توسعه گام بر می دارند.

فعالیت گروه نم از فعالیت هسته ای ایران

عباس رجایی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس همچنین گفت : کشورهای عضو نم معمولا در برنامه های هسته ای همیشه ما را همراهی کردند ضمن تشکر ویژه از انها این اجلاس نشان می دهد که کشورهای دیگر اگر بخواهند حرکت به سوی شکوفایی را طی کنند باید بندناف خود را از اروپایی ها و آمریکایی ها جدا و روی پای خود بایستند.همچنین برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران در آستانه گفت و گوهای هسته ای ایران با طرف های اروپایی تاثیر خوبی در پیشرفت روند مذاکرات خواهد داشت.

ثبات ایران اسلامی نقطه قوت اجلاس در تهران

رئیس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت : رزیم غاصب اسرائیل هر روز رد رسانه های خود از جمله قریب الوقوع به ایارن یاد می کند و در صدد است تا خود را از انزوا خارج کند و در شرایطی که دولت ها کشور سوریه امروز تحت فشار غربیها روزهای سختی را می گذرانند بنابر این ثبات و امنیت ج.ا.ا برگزار کننده چنین اجلاس مهمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

همچنین حضور کشورها در سطح عالی زمینه انعقاد قراردادها و همکاری مختلف اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی را در حاشیه اجلاس تهران فراهم می آورد./س

برچسب ها: ایران ا ، الگو ، کشورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.