خوشبختانه در اين چند ساله شاهد رشد انيميشن در كشورمان بوده ايم و اين پيشرفت در انيميشن هاي اين دوره قابل به بازخواني است و به طور حتم اين بخش از بهترين بخش هاي جشنواره خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالله عليمراد كارگردان سينماي انيميشن و عضو هيات انتخاب بخش پويانمايي در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در باره ارزيابيش از كيفيت انيميشن هاي ارسالي براي حضور در جشنواره گفت : خوشبختانه در اين چند ساله شاهد رشد انيميشن در كشورمان بوده ايم و اين پيشرفت در انيميشن هاي اين دوره قابل به بازخواني است و به طور حتم اين بخش از بهترين بخش هاي جشنواره خواهد بود.
اين كارگردان با سابقه با اشاره به دوران گذشته برگزاري جشنواره متذكر شد: اگر به ده سال قبل برگرديم به زحمت مي توانستيم تعدادي انيميشن با كيفيت براي انتخاب و حضور در جشنواره پيدا كنيم . اما دراين دوره هاي اخير با انتخاب بهترين ها با مشكل روبه رو بوديم و تعداد انيميش هاي با كيفيت آنقدر زياد بود كه در انتخاب بايد با دقت لازم عمل مي كرديم.
عليمراد در باره وضعيت انيميشن در بخش هاي مختلف عنوان كرد : در هر دو بخش انيميشن هاي سه بعدي  كامپيوتري و دستي شاهد كارهاي خوب و تعدادي كار ضعيف بوديم. البته به صورت ميانگين اگر بخواهيم ارزيابي دقيقي داشته باشيم انيمشن هاي دستي به لحاظ هنري كيفيت بهتري داشتند . انيمشن سازي كه با دست كار مي كند حرفه اي تر است.  
وي در بخش پاياني گفته هايش ضمن تاكيد بر اهميت برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران تصريح كرد : برگزاري جشنواره باعث رشد كار فيلم سازان جوان است و كارگردان هاي جوان در رقابت بايكديگر كارشان ديده مي شود و بهترين ها مورد تشويق قرار مي گيرند.
بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 10 تا 16 مهرماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري "هاشم ميرزاخاني" برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار