رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) چابهار گفت: 36 میلیون و 798 هزار ریال فطریه در این شهرستان توسط پایگاههای ثابت و سیار كمیته امداد جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،  اردوان صابر ملاشاهی افزود: كل فطریه و كفاره روزه جمع آوری شده در شهرستان چابهار 44 میلیون و 823 هزار ریال بوده كه از این میزان هشت میلیون و 25 هزار ریال به قضای روزه اختصاص داشته است.

وی بیان كرد: فطریه و كفاره مردم چابهار توسط 12 پایگاه ثابت و سیار كمیته امداد امام خمینی (ره) در محل برگزاری نماز عید فطر جمع آوری شده است كه در آینده نزدیك در اختیار اقشار كم درآمد و سرپرستان خانوار زیر پوشش این نهاد قرار خواهد گرفت.
رییس كمیته امداد امام خمینی (ره) چابهار گفت: شمار زیادی پاكت مخصوص جمع آوری فطریه و كفاره در اختیار دستگاههای اجرایی این شهرستان قرار گرفته و تا پایان شهریور ماه میزان پول جمع آوری شده از طریق پاكتهای مذكور به این نهاد تحویل می شود.
وی افزود: پارسال 58 میلیون و 424 هزار ریال فطریه و كفاره توسط كمیته امداد چابهار جمع آوری شد كه 46 میلیون و 351 هزار و 500 ریال آن فطریه و باقی آن كفاره بوده است.
براساس اعلام مراجع عظام تقلید، امسال میزان زكات فطریه برای هر نفر سه كیلوگرم گندم به میزان حداقل 25 هزار ریال و میزان كفاره (یك مد طعام) برای هر نفر ۷۵۰ گرم نان، آرد یا ماكارونی به میزان ۱۰ هزار ریال است. /ع

برچسب ها: فطریه ، مردم ، درچابهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.