از ابتدای سال جاری تاکنون 13 طرح آبخیزداری در آذربایجان غربی اجرا شده است

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: 16میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرحها این طرحها اختصاص یافته است.

سید نبی قائمی هدف از اجرای طرحهای آبخیزداری در آذربایجان غربی را افزایش راندمان کشاورزی در قالب سدهای ملاتی و خشکه چین ،احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خطرات سیل در مناطق مختلف استان عنوان کرد و افزود: 9 طرح نیز طی هفته دولت امسال به بهره برداری می رسند.

وی از اختصاص 110 میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آبخیزداری و حفاظت منابع طبیعی استان طی سالجاری خبر داد و گفت: همچنین 14 میلیارد ریال اعتبار برای صیانت از منابع طبیعی و اجرای طرحهای جنگل کاری و آبخیزداری از محل اعتبارات افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای دو بخش جنگل و آبخیزداری اختصاص یافته است.

قائمی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی قانون ماده 25، بیش از 114 میلیارد ریال برای توسعه عملیات در دو بخش جنگل و آبخیزداری تزریق شده و 10 میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری و بقیه برای توسعه جنگلکاری اختصاص یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.