امام جمعه شهر رودهن گفت: ملت و دولت تمام توان خود را معطوف به هرچه برگزار شدن اجلاس سران غیر متعد به لحاظ کیفی و کمی کند.

حجت الاسلام "حسین توسلی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: توجه به مسائل معنوی در راه عبادت و بندگی به درگاه الهی و ارتباط با قرآن و اهل البیت (ع) و همچنین رعایت اخلاق و ارزش ها و کمک به هم نوعان و مردم از مضوعاتی است که لازم است از این ماه توشه برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجلاس سران غیر متعهدها، تصریح کرد: امت و دولت اسلامی ایران نسبت به اهمیت سران اجلاس غیر متعدها و ارج نهادن به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی تمام توان خود را به کار گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور مدعوین و مسئولان از 100 کشور عضو جنبش غیر متعهدها، خاطرنشان کرد: شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با حضور 100 کشور بصورت رسمی برگزار می شود که از این تعداد 41 کشور در عالی ترین سطح شرکت خواهند کرد که از این تعداد، حضور 35 کشور در سطح سران، پنج کشور در سطح معاون اول رییس جمهوری و یک کشور در سطح رییس مجلس قطعی شده که این آمار مبتنی بر اعلام رسمی و کتبی کشورها است.

امام جمعه رودهن بیان داشت: در صورت ارزیابی خوب میهمانان و مدعوین این اجلاس، از نظر کمی و کیفی، آنان می توانند مبلغان خوبی در جهت توانمندی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور باشند.

توسلی در ادامه با اشاره به اهمیت صرفه جویی در زندگی آدمی، اذعان داشت: خداوند متعال نعمت های خود را شامل حال بندگانش نموده است تا شاکر آن باشیم و در این میان صرفه جویی در مصرف آنان وظیفه شرعی و اخلاقی بندگان الهی است.

وی در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات منطقه اشاره و از مسئولان امر خواست تا با دقت و توجه پیگیر رفع مشکلات مردم باشند./س

برچسب ها: دولت ، غیر متعهد ها ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.