امام جمعه شهرستان فیروزكوه گفت: تهدیدها و تحریم های دشمنان، گذرگاه (و نه قرارگاه) است كه با بكار بستن ادبیات اقتصاد مقاومتی به سلامت از همه آنها عبور خواهیم كرد.

حجت الاسلام 'عبدالعلی استیری' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به سال 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی'، اظهارداشت: معظم له به فاصله كوتاهی پس از آن و طی ایام اخیر مساله اقتصاد مقاومتی را مطرح كردند كه بایستی در محافل مختلف اجتماعی در حوزه ها، دانشگاه ها و بین مردم، مسؤولان و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینكه اقتصاد مقاومتی به معنای آمادگی در هر لحظه و هر زمان از سوی آحاد مردم است، خاطرنشان كرد: این فرموده مقام عظمای ولایت فقط یك شعار نیست، بلكه واقعیتی است كه باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه تصریح كرد: در عصركنونی كه دشمنان اسلام و انقلاب تمامی توان و تجهیزات خود را بكار بسته اند و با انواع و اقسام تحریم ها و فشارها به دنبال ایجاد روحیه یاس و نا امیدی در جامعه، القاء فاصله گرفتن امت اسلامی از نظام و مسؤولان و . . . می باشند، تسلیم شدن و كوتاه آمدن از آرمان های عالیه انقلاب را تنها راه حل پیش روی ایران قلمداد می كنند، لذا توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی از سوی آحاد جامعه ارزش و اهمیتی بسیار پیدا كرده است.

وی افزود: دشمنان قسم خورده و معاندان انقلاب بدانند و آگاه باشند كه امروز ایران اسلامی بسیار قدرتمند و پرتوان است و در مقابل، شكست توطئه های دشمنان نشان از ضعف و سستی در جبهه آنان است.

حجت الاسلام استیری گفت: تهدیدها و تحریم ها گذرگاه (و نه قرارگاه) است و اصلا قرار نیست در این تهدیدها متوقف شویم، كما اینكه در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی نیز این تحریم ها وجود داشته است كه همواره با عنایات خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و به مدد نیروی ایمان و تقوای ملت، جوانان، نخبگان و استعدادهای كشور به سلامت از همه آنها عبور كردیم.

وی ادامه داد: در طول این 33 سال روزی نبوده است كه نظام اسلامی مورد تهدید و تحریم نبوده باشد و حتی در دوران دفاع مقدس نیز دشمنان با ساقط نمودن كشتی ها مانع از رسیدن ضروری ترین اقلام و نیازهای ملت می شدند، اما امروز دیگر این گونه نیست و وضعیت بطور كلی تفاوت یافته است.

امام جمعه فیروزكوه خاطرنشان كرد: دشمنان حضور حماسی و پرشور و شعور مردم در عرصه های مختلف را شاهد هستند كه یك نمونه آن را به عینه در راهپیمایی روز قدس دیدیم، اما چون نمی توانند به خود بقبولانند كه مردم در صحنه اند، تحریم ها را به راه می اندازند.

وی در خاتمه تصریح كرد: اگر امروز نیز همچون 33 سال گذشته اتحاد و انسجام خود را حفظ كنیم، دشمن در این قضیه نیز كوچكترین پیشرفتی نخواهد داشت و توطئه های شوم آنان نقش بر آب شده و به خودشان بازخواهد گشت./س 


برچسب ها: اقتصاد ، بحران ، تهدیدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.