دبير جامعه اسلامي دانشگاه فردوسي مشهد با بيان اينکه حضور هر كشور در اجلاس عدم‌تعهد يک برگ برنده‌ براي ايران است، گفت: حضور كشورهاي عضو در اجلاس "نم" نشان‌‌دهنده‌ باور آن‌ها نسبت به جمهوري اسلامي ايران است.

ابوالفضل کمندي دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران اظهارداشت: تجمع سران کشورهاي عضو عدم‌تعهد در شانزدهمين دوره اجلاس نشان دهنده خنثي‌سازي تحريم‌ها عليه ايران است.

وي هدف غرب از ايجاد نا امني عليه ايران را اينگونه عنوان كرد: دامن زدن به بحران‌هاي كنوني در منطقه و همچنين تهديدهاي جنگي آمريكا و رژيم صهيونستي عليه جمهوري اسلامي ايران نشان دهنده تلاش غرب براي تخريب نام جمهوري اسلامي در افکار عمومي جهان است.

اين فعال دانشجويي با بيان اينکه در شرايط كنوني هر كشوري كه در اجلاس حضور يابد، برگ برنده‌اي براي ايران به حساب مي‌آيد، گفت: حضور كشورهاي عضو در اجلاس نشان‌‌دهنده‌ اين مسئله است كه آن‌ها هم تبليغات عليه ايران را باور ندارند و مقامات ديپلماسي ايران بايد از اين فرصت به بهترين شکل استفاده کنند، تا تمام پروژه‌هاي تحريم‌ و تهديد عليه ايران را با شکست مواجه کرده و امنيت کامل را براي حفظ خط مقاومت فراهم كنند.

دبيرجامعه اسلامي دانشگاه فردوسي مشهد با اشاره به اينکه حضور سران کشورهاي مختلف در تهران، جايگاه ويژه و اخص ايران را در جهان نشان مي‌دهد خاطرنشان کرد: موقعيت ايران نزد غربي‌ها در ثبات  و آرامش كشور سوريه و خاورميانه و همچنين روند اقتصادي و مبادلات بين‌المللي کشورهاي عضو تأثير گذار است.

کمندي ابراز داشت: کشورهاي حاضر در اجلاس بايد براي کمک رساندن به سوريه به اجماع نظر برسند تا بتوانند جايگاه واقعي بحرين، غزه، سوريه را در دنياي اسلام بازسازي کنند.

وي در ارتباط با حضور محمد مرسي در تهران تأکيد کرد: رسانه‌ها و مسئولان نظام نبايد خيلي به حضور رئيس جمهوري مصر در اجلاس عدم تعهد واکنش نشان دهند. چرا که هدف ما طبق بيانيات مقام معظم رهبري قلب مردم مصر است و بايد انقلاب مردم مصر را مورد خطاب قرار داد.

اين فعال دانشجويي با بيان اينکه اجلاس کشورهاي عدم تعهد در تهران فرصت مناسبي براي كشورمان است يادآور شد: محمدمرسي رئيس‌جمهوري مصر به خوبي از قدرت منطقه‌اي و جهاني ايران آگاه و به اين امر واقف است كه بايد با ايران در زمينه‌هاي مختلف تعامل داشته باشد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مرسي بايد براي رساندن مصر به جايگاه اوليه و اصلي‌اش در خاورميانه و جهان تلاش مضاعف داشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مشهد ، اجلاس ، عدم تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار