‌ايالات متحده در پاكستان پس از حملات پهپادها، حملات واپسيني را انجام مي دهد و به خصوص افرادي را مورد هدف قرار مي‌دهد كه براي نجات زخميها آمده اند؛ تاكتيكي که بشکل گسترده‌اي محكوم شده و سازمان ملل آن را "جنايت جنگي" مي‌داند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، گزارشي كه در گاردين توسط "گلن گرينوالد" منتشر شد، تزوير دولت آمريكا در خصوص اين تاكتيكها را فاش مي‌كند.

FBI‌ هشدار مي دهد كه "تروريستها ممكن است براي كشتن پرسنل اورژانس كه براي امدادرساني به قربانيان حملات اوليه آمده اند، از وسايل منفجره ثانوي استفاده كنند"؛ اما در همان حال ايالات متحده خود مرتبا از همين روش استفاده ميكند.
 
با وجود اين  هشدارها، ايالات متحده سعي در توجيه استفاده خود از چنين تاكتيكهايي دارد. در سال 2010 ، سايت ويکيليکس ويدئويي را منتشر شد كه در آن كشته شدن دو روزنامه نگار رويترز را نشان مي داد كه بوسيله ي بالگردهاي آمريكايي كه در تعقيب شورشيان در بغداد بودند مورد هدف قرار گرفتند.پس از اينكه امداد رسانان براي بردن مجروحين به بيمارستان به محل حادثه آمدند ،‌بالگردهاي آمريكايي بار ديگر به روي اجسادي  آتش گشودند كه واضح بود قبلا مرده اند، و در اين فرايند چند كودك را كشتند.
 
در گزارش گاردين در سال 2010  آمده است:‌ "در ابتدا ،‌ارتش ايالات متحده ادعا كرد تمامي كشته شدگان شورشي بوده اند و ادعا کرد شبه نظاميان عراقي مسئول اين اقدام بوده اند كه كودكان را به ميدان نبرد آورده اند."
 
مطابق كنوانسيون ژنو ،‌كساني كه به كمك زخمي‌ها آمده اند ،‌خود بايد از آسيب در امان نگاه داشته شوند، اما حمله به امدادرسانان اكنون براي نيروهاي آمريكايي عادي شده است. بنا به يافته هاي "دفتر ژورناليسم پژوهشي" CIA تاكنون ده ها نفر از امدادرسانان و شركت كنندگان در مراسم تشييع جنازه را در پاكستان به قتل رسانده است.
 
مطابق اين گزارش 50 غيرنظامي و يا بيشتر در نتيجه كمك به قربانيان كشته شده اند ،از جمله در هنگام بيرون كشيدن اجساد از زير آوار . بين سالهاي مي 2009 تا ژوئن 2011 ، رسانه هاي خبري حداقل 15 حمله به نجات دهندگان را گزارش داده اند.
 
به گزارش رويتر ، در طي آخر هفته  گذشته و همزمان با جشن هاي عيد فطر،  پاكستان شاهد "هجومي از حملات پهپادها" بوده است . به گزارش روزنامه اينترنشنال هرالد تريبون حداقل يكي از اين حملات، حمله ثانوي در پي داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار