پايگاه اينترنتي روزنامه سوئيسي لوتان نوشت حمله به ايران براي اسرائيل بسيار گران تمام مي‌شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين مقاله به قلم "سرژ دومون" آمده است در صورت حمله احتمالي اسرائيل به ايران، پاي حزب‌الله و سوريه نيز به ميان کشيده مي‌شود و تلفات حمله اين سه کشور به اسرائيل به ادعاي ايهود باراک ، وزير جنگ اسرائيل حداکثر 300 نفر خواهد بود. اما اين رقم با ارزيابي‌هاي غيررسمي سرويس‌هاي دفاع غيرعامل مغايرت دارد که براساس آن شمار کشته‌هاي اسرائيل ممکن است به چندين هزار نفر برسد. 

در همين حال فارغ از اختلاف بنيامين نتانياهو و ايهود باراک به عنوان حاميان جنگ از يک سو با کل فرماندهان ارتش و مسئولان تشکيلات اطلاعاتي از سوي ديگر، به نظر مي‌رسد اسرائيل در حال حاضر توان مقاومت در برابر جنگي با اين عظمت را ندارد. جنگي که "آوي ديشتر"، وزير امنيت داخلي اسرائيل و رئيس سابق شاباک را با کار سختي روبرو مي کند. 

براساس آخرين گزارش ديوان محاسبات اسرائيل که وظايفي فراتر از ديوان محاسبات ديگر کشورها دارد، اکثر اهداف استراتژيکي که ممکن است هدف موشک‌هاي شهاب ايران و فجر حزب‌الله قرار بگيرند، حفاظت مناسبي ندارند. 

بالا بردن ضريب امنيت نيروگاه‌هاي برق، پالايشگاه‌ها ، ايستگاه‌هاي تصفيه آب و صنايع حساس اسرائيل از اويل ماه اوت آغاز شده است اما پايان کار در آينده‌اي نزديک ممکن نيست. 

در بخش پاياني اين مقاله نيز آمده است: در داخل وزارت امور خارجه اسرائيل گروهي تحقيقاتي وجود دارد که کوچکترين و بدون ترديد ناشناخته ترين سرويس اطلاعاتي اسرائيل است. تحليل‌هاي اين گروه نيز نشان مي‌دهد که اگر اسرائيل بخواهد بدون هماهنگي با جامعه بين‌الملل به ايران حمله کند بايد هزينه سياسي گزافي بپردازد. 

اين هزينه گزاف با انزواي بين‌المللي اسرائيل تحقق مي‌يابد.

همچنين فرضيه تيرگي روابط اسرائيل با آمريکا نيز مطرح است زيرا ممکن است اين کشور به رغم ميل خود درگير اين جنگ شود. از نظر مقامات آمريکايي ، اسرائيل احتمال دارد موقعيت خود را به عنوان بهترين متحد آمريکا از دست دهد و به باري اضافي تبديل شود.
برچسب ها: لوتان ، حمله ، ایران ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار