اصفهان/

هیچ ماشین سنگینی ، کاخ چهلستون اصفهان را تهدید نمی کند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد : هیچ ماشین سنگینی کاخ موزه چهلستون را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان"محسن مصلحی " افزود : با توجه به نیاز مبرم به ایجاد مجموعه بهداشتی در باغ موزه چهلستون، خصوصا در زمانهائیکه تردد گردشگران در باغ همانند تعطیلات عید نوروز به حداکثر می رسد ساخت مجموعه بهداشتی و مشکلات متعددی که به تبع آن در باغ ایجاد می شد، ساخت سرویس بهداشتی جدید در محل ورودی شمال باغ (خیابان سپاه) در جنب مجموعه های قبلی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت : این اقدام پس از مطالعات فراوان وبرگزاری جلسات کارشناسی متعدد، شورای فنی سازمان، آغاز گردید.

مصلحی افزود : با توجه به طرح مصوب، بخشی از ساختمان الحاقی و جدیدالتاسیس ورودی شمال باغ که با بنای اصلی کاخ، بیش از چهارصد متر فاصله دارد و به عنوان انبار استفاده می شود، با استفاده از ابزار و ماشین آلات دستی و سبک، تخریب و خاکبردایهای لازم جهت اجرای این طرح هم اکنون در حال اجرا است .

وی در ادامه تصریح کرد : با توجه به کارشناسیهای انجام شده و فاصله مناسب محل اجرای طرح تا بنای اصلی کاخ، استفاده از ماشین آلات" سبک" خاکبرداری بلامانع تشخصی داده شد.

به گفته وی ، این درحالی است که در سمت دیگر این ورودی مجموعه های بهداشتی در بیش از سه دهه پیش اجرا شد ومورد استفاده عموم گردشگران است .

به گزارش اداره امور فرهنگی، روابط عمومی و امور اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، مدت اجرای طرح 3 ماه و هزینه انجام آن حدود 500 میلیون ریال برآورد شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.