معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: 50 درصد از محصولات صادراتی دربخش چینی مظروف در خراسان رضوی تولید می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي، راضيه عليرضایی با بيان اين که ايران دومين توليدکننده ظروف چيني در دنياست، گفت: ۲۴ واحد توليد چينی مظروف در کشور داريم که خراسان رضوي با ۳ واحد فعال در اين حوزه از پيشکسوتان و پيشگامان اين صنعت در سطح کشور محسوب ميشود.

وي افزود: از اصليترين ويژگيهاي اين صنعت فراگيري و کمک آن به ساير صنايع است، به اين معنا که از طرفي مانع از خامفروشي مواد معدني ميشود و از سوي ديگر باعث ارتقاي دانش فني در صنايع ديگر نظير قالبسازي، مديريت کورههاي بزرگ و فناوريهاي نسوز ميشود.

معاون امور صنايع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوي از استانهاي غني کشور در زمينه معادن مواد اوليه توليد چيني است.

وي افزود: سه واحد بزرگ توليد چيني مظروف با ظرفيت سالانه نزديک به ۵۰ هزار تن، محصولات متنوعي را براي سلايق مختلف و با بالاترين سطح کيفيت دنيا توليد ميکند و زمينه اشتغال مستقيم ۵ هزار نفر را فراهم کرده است.

عليرضايی با بيان اين که بزرگترين واحد صنعتي توليد چيني در خاورميانه و همچنين با تنوعترين محصولات چيني، ظروف شيشهاي، اوپال و پيرکس در خراسان رضوي در حال فعاليت است، تصريح کرد: نزديک به ۵۰ درصد کل صادرات چيني مظروف کشور، توسط اين ۳ واحد صنعتي انجام شده است که اين امر بيانگر توانمنديهاي علمي و عملي و جايگاه خاص استان در سطح کشور است.

وي با اشاره به بروز برخي مشکلات در زمينه صادرات اين محصولات با توجه به تحريمهاي اخير گفت: صنعت چيني در استان و کشور بيش از آن که به حمايتهاي دولتي نياز داشته باشد به حمايتهاي مردمي نيازمند است. اين مسئول تاکيد کرد: مردم بايد نگاهي نو به اين صنعت داخلي داشته باشند./س 

برچسب ها: صادرات ، چینی ، ظروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.