يک کارشناس سياست خارجي گفت: مصر برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران کشور مهمی است و به همین دلیل حضور مرسی در تهران، گامی برای ذوب یخ‌های روابط ایران و مصر محسوب می‌شود.

حسن‌ هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو عدم تعهد در تهران گفت: طبيعي است که در آستانه برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي ديگر در جهت مجموعه حرکت‌هاي ايذايي خود در ارتباط با جمهوري اسلامي ايران تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران کم‌رنگ برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سفر مرسی به تهران پایان بخشیدن به روابط سرد ایران و مصر است، افزود: بهبود روابط دو کشور مقابل سیاست‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد، لذا مصر برای جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران کشور مهمی است و به همین دلیل صهیونیست‌ها تلاش می کنند تا مانع حضور مرسی در تهران  و آغاز رایزنی دو کشور شوند.

هانی زاده تصریح کرد: از آغاز جنبش بیداری اسلامی در مصر صهیونیست‌ها نگران بودند که پیروزی انقلاب مردم این کشور، قاهره را به تهران نزدیک کند، به همین دلیل تمام تلاش خود را انجام دادند تا مصر جدید ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران برقرار نکند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: سفر محمد مرسي رئيس جمهور مصر به کشورمان زنگ خطري براي آمريکا و لابي صهيونيستي خواهد بود، چرا که جنبش عدم تعهد تقویت جبهه مقاومت را در خاورمیانه افزایش داده و باعث انزوای بیش از پیش سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جنبش عدم تعهد ، ایران ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار