رییس نظام پزشكی استان كرمانشاه گفت: سازمان های بیمه گر نسبت به پرداخت بموقع مطالبات جامعه پزشكی در استان كرمانشاه، اقدام نمی كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فتاح فرخی گفت: حدود شش ماه است كه مطالبات پزشكان استان از سازمان های بیمه گر بر روی هم انباشته شده است ، مقصر اصلی این مسئله ، سازمان های بیمه گر استان نیستند بلکه سازمانهای مستقر در مركز كشور هستند.

وی افزود:این مسئله به كمبود منابع مالی تخصیص داده شده بر می گردد و این امر سبب شده كه این سازمانها به دلیل كمبود اعتبار ، قادر به پرداخت مطالبات بحق پزشكان نباشند.

فرخی اعلام کرد: بدهی این سازمان ها به جامعه پزشكی استان كرمانشاه نزدیك به چند میلیارد تومان است و حتی بیمارستان های دولتی نیز از این سازمانها طلبكار هستند. در حالی كه با توجه به تحولات ارزی اخیر در كشور ، مراكز بهداشتی و درمانگاه ها در هنگام خرید تجهیزات و ملزومات پزشكی باید هزینه ها را بصورت نقدی و روزانه پرداخت كنند. امید است سازمانهای مستقر در مركز كشور را مقصر اصلی این مشكل را سریع تر برطرف نماید.

وی در ادامه تعداد پزشكان در استان كرمانشاه را در سطح مطلوب عنوان كرد و گفت: هم اكنون تعداد 750 پزشك عمومی و 400 پزشك متخصص و فوق تخصص در این استان مشغول خدمت رسانی هستند واز لحاظ تعداد پزشكان عمومی و متخصص در استان كمبود نداریم، اما در رشته های فوق تخصص به تعداد بیشتری از پزشكان نیاز داریم. /س


برچسب ها: کرمانشاه ، پزشکی ، مطالبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.