گردشگران تابستانی در استان چهارمحال و بختیاری، به سمت اماكن مذهبی، بیشترین سفر را تجربه می كنند.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

اماكن متبركه به لحاظ قداست معنوی و ارادت دیرینه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نوادگان آنان، از دیرباز مورد توجه و تكریم آحاد مردم بوده است.

بقاع متبركه استان چهارمحال و بختیاری، علاوه بر جاذبه معنوی به لحاظ واقع شدن در كنار دیگر جاذبه های گردشگری به ویژه طبیعت زیبا به قطب های سیاحتی زیارتی، فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است.

این روزها، بقاع متبركه از جمله امامزاده حمزه علی (ع)، امامزاده سید محمد(ع) بارده، سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان، و حلیمه خاتون و حكیمه خاتون (س) در شهركرد، پذیرای شمار زیادی از گردشگران تابستانی است.

برافراشته شدن چادرهای رنگارنگ مسافرتی در كنار باغات اطراف آستان امامزادگان (ع) به ویژه امامزاده سید میراحمد (ع)، مشهور به باباپیر احمد (ع)در باغات شهر بن و حاشیه زاینده رود، و امامزاده حمزعلی(ع) واقع در پنج كیلومتری شهر بلداجی مركز تولید گز استان چهارمحال و بختیاری، تنوع پوشش اقوام و ایلات مختلف ، طبخ غذاهای متنوع و سنتی به این اردوگاه جلوه خاصی داده است.

وجود تالاب بین المللی چغاخور، چشم انداز روستاهاهای زیبای مجاور این تالاب از جمله باغات انبوه بر جذابیت گشت و گذار و توقف دراین دیار خوش آب وهوا افزوده است.

حرم مطهر حضرت امامزاده سید محمد (ع) روستای بارده در 50 كیلومتری شهركرد با تفرجگاهی زیبا و سرسبز نیز این روزها پذیرای شمار زیادی ازمسافران و كاروانهای زیارتی و سیاحتی است.

مسافران با زیارت و راز نیاز با معبود خویش از صفای چشمه های آب و سایه سار درختان متراكم سر به فلك كشیده در مجاور این حرم مطهر لذت می برند.

حرم مطهر حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) روستای شیخ شبان نیز از دیگر اماكن گردشگری، سیاحتی وزیارتی استان چهارمحال و بختیاری است كه در سالهای اخیر آمار گردشگران آن رو به افزایش است.

آستان مقدس حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع) شیخ شبان در شیب دامنه یك رشته كوه واقع شده كه این امرباعث شده كه گردشگران و زوار، علاوه بر زیارت و سیاحت از این مكان به عنوان یك فرصت برای كوهنوردی نیز استفاده می كنند.

بسیاری از گردشگران حتی اهالی شهركرد در این چند روز تعطیلی به صورت دسته جمعی زیارت آستان مقدس امام زادگان (ع) در استان در نقاط مختلف می روند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.