"احمد داوداوغلو" وزير خارجه دولت ترکيه در اقدامي صهيونيستي بر ضرورت ايجاد مناطق حائل در سوريه تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، احمد داوداوغلو اين مطلب را پس از آن اعلام کرد که رسانه هاي ترکيه احتمال دادند گروه هاي مسلحي که دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور براي تجاوز عليه سوريه به ترکيه مي آورد عامل مشکلات در ترکيه باشند.  
اين شبکه تلويزيوني در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که بازتاب هاي پيروزي ها و موفقيت هاي نيروهاي ارتش سوريه را مي توان در اظهارات عاملان طرح توطئه عليه اين کشور مشاهده کرد، آمده است آنها به صورت ضمني به شکست خود و نيز شکست پي در پي طرح هاي توطئه عليه سوريه اذعان مي کنند.  
احمد داوداوغلو به دنبال شکست طرح تبديل حلب به منطقه اي حائل شبيه بنغازي در ليبي، اعلام کرد بايد مناطق حائل در داخل سوريه ايجاد شود. اين در حاليست که حزب عدالت و توسعه در ترکيه از مسئله پناهندگان سوري و ابعاد انساني اين مسئله بهره برداري هاي سياسي و نظامي مي کند و اردوگاه هاي پناهندگان را به اردوگاه هايي براي آموزش تروريست ها و مزدوران تبديل کرده است.  
در ادامه گزارش با اشاره به اين که مخالفان حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکيه عملکرد دولت اين حزب را در قبال سوريه زير نظر دارند آمده است: بر همين اساس معاون حزب کارگر ترکيه از تبديل اردوگاه هاي پناهندگان در ترکيه به پايگاه هايي تروريستي عليه سوريه خبر داد و افزود دست کم پنج هزار تروريست در اين اردوگاه ها وجود دارند که آموزش مي بينند و از طريق مرزها به داخل سوريه اعزام مي شوند. اردوگاه هايي که دولت اردوغان مدعي است آنها را براي پناه دادن به پناهندگان سوري ايجاد کرده است به پايگاه هايي براي آموزش قاتلان مزدور که از مناطق مختلف جهان به سوريه آمده اند تبديل شده اند. اعترافات بسياري از تروريست ها که در اين اردوگاه ها اقامت کرده اند و نيز اسناد و مدارک اطلاعاتي بيانگر همين امر است. صاحبان طرح توطئه عليه سوريه از هيچ وسيله اي عليه سوريه فروگذار نکرده اند ولي جز شکست هيچ نتيجه اي عايد آنها نشده است.  

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، دیوار ، حائل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار