با بررسی آب های ساحلی و مواد مضر آنها مي توانيم تغيير رنگ در مرجان ها را کاهش دهيم.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، با استفاده از یک رژیم متعادل مرجاني می توانید از خطر تغییر رنگ مرجان ها محافظت کنيد .

براساس اين گزارش،اين رژيم مي تواند از خطر تغيير رنگ برای کنترل ترکیب آبهای ساحلی، به منظور کاهش مواد مضر مرجان ها جلوگيري کند.

گزارش،اين پژوهش که توسط یورگ ويدن من از دانشگاه ساوت همپتون انگلستان انجام شده است ،در مجله تغییر آب و هوا طبیعت منتشر شد.

" ويدن من توضیح می دهد: در مطالعات اخیر پیش بینی شده است که بسیاری از صخره های مرجانی در نتیجه افزایش درجه حرارت متوسط سطح اقیانوس ،2-1 درجه و افزایش زياد در فراوانی ناهنجاری در درجه حرارت از دست رفته موجب تنش گرمایی شده است.اين عملکرد بد مصنوعی،که اغلب با مرجان سفید کشنده به پایان می رسد. "

براساس اين گزارش،توده سفید مرجان ها در رابطه همزیستی میان جلبک ها و مرجان یافت شده است،که به عنوان جدی ترین تهدید در مقیاس جهانی برای بقای صخره های مرجانی شناخته شده است.

بر طبق اين گزارش،در سطح منطقه ای، غنی سازی مواد غذایی، موانع آب است که اغلب با از دست دادن قابل توجهی از مرجان و انواع آن همراه است.

به تازگی، غلظت نیتروژن حل شده معدنی افزایش یافته است که به کاهش آستانه درجه حرارت مرجان سفید متصل شده است.

محققان نشان داده اند که افزایش سطوح نیتروژن غیر آلی محلول در آب، در ترکیب با غلظت محدود فسفات، منجر به افزایش حساسیت مرجان به دما و نور و باعث سفید شدن آنها شده است.

براين اساس، مدل جدیدي از ارتباط و گزارش نامطلوب از مواد مغذی محلول در جریان با مکانیسم های مرجان سفید شناخته شده است.اين مدل،مدلي است که به درک درستی از اثرات مضر عرضه نامتعادل صخره های مرجانی را بهبود می بخشد که دربرابر تغییرات آب و هوایی پایدار و سازگار است./ح

برچسب ها: رژیم ، مرجان ، دما ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار