چهار فرمون برای مبارزه بیولوژیک به حشرات در زمین های کشاورزی گلستان تولید شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛مدیر شركت خدمات حمایتی كشاورزی استان گلستان گفت: این چهار فرمون، برای مبارزه با كرم قوزه پنبه، كرم ساقه خوار برنج، كرم سیب و پروانه خوشه خوار انگور به تولید انبوه رسیده است.

'بهرام پیوندی' با بیان این كه هم اینك دفتر مركزی شركت خدمات حمایتی كشاورزی، آماده عرضه این محصول است افزود: قیمت پكیج كامل شامل 10 عدد كپسول فرمون، دو عدد تله و 10 عدد طلق چسبدار در مجموع به مبلغ 190 هزار و 840 ریال ریال است.

وی ادامه داد: تكنولوژی جدید این فرمون با تولید 40 فرمون دیگر در برنامه های مطالعاتی و تولیدی دفتر مركزی شركت قرار دارد.

وی تصریح كرد: ترویج و توسعه بهینه فرمون ها به منظور كنترل و مهار آفات، نیاز به مشاركت و عزم جدی دارد كه امید است با هماهنگی هایی كه توسط دفتر مركزی شركت به عمل آمده این طرح در كل كشور اجرایی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: از مهم ترین اقدامات مؤثر وزارت جهاد كشاورزی طی سال های گذشته، استفاده از روش های مبارزه بیولوژیك بوده كه وضعیت آلودگی مزارع را به تعادل برساند.

وی افزود: هم چنین با هدفمند كردن یارانه های سموم، یارانه به طور مستقیم از سموم برداشته و در راستای توسعه شبكه های مراقبت و پیش آگاهی، اقدام می شود و با ردیابی آفات در زمان مناسب با آن مبارزه شده و در نتیجه تعداد دفعات سم پاشی كاهش می یابد.

وی اضافه كرد: با توجه به پیچیدگی های مشكلات تولید فرمون های مصنوعی طی سال های گذشته، دفتر مركزی شركت با ساختار فنی و تكنولوژی خود، با همكاری مؤسسه تحقیقات گیاه پزشكی توانسته است با تولید این فرمون در مركز مطالعات كاربردی و كنترل كیفی خود باعث ایجاد فن آوری و دانش فنی و رفع وابستگی به خارج شود.

وی ادامه داد: كارایی این فرمون ها نیز به عنوان یك روش تلفیقی در كنترل آفات نباتی به اثبات رسیده است و به طور كلی روش های استفاده از آن شامل پیش آگاهی، اختلال در جفت گیری و تله های شكار است. /س

برچسب ها: گرگان ، فورمون ، بیولوژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.