کارشناسان از بردشات بیش از 482 هزار تن ذرت علوفه ای در استان خبر می دهند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛مسئول دفتر ذرت و محصولات علوفه ای سازمان جهاد كشاورزی گلستان با توجه به افزایش سطح كشت ذرت در استان، پیش بینی كرد: در سال جاری تولید این محصول به بیش از 482 هزار تن برسد.

غلام رضا شریفی جهان تیغ افزود: با توجه به نیاز به این محصول، سطح كاشت ذرت در سال جاری افزایش یافته و به بیش از 11 هزار هكتار رسیده است كه با توجه به ادامه كشت، پیش بینی می شود تولید آن به افزون بر 482 هزار تن برسد.

وی خاطرنشان كرد: با تولید بیش از 482 هزار تن ذرت علوفه ای در گلستان، ضمن تأمین نیاز مصرفی استان، قسمتی از نیاز استان های هم جوار را نیز تأمین خواهد كرد.

وی هم چنین گفت: برداشت ذرت بهاره در سطح استان گلستان آغاز شده و هم چنان ادامه دارد و عملیات برداشت ذرت علوفه ای و سورگوم توسط 20 دستگاه چاپر خود كششی و 16 دستگاه چاپر دو ردیفه (غیر خودكششی) در حال انجام است.

وی افزود: در سال جاری برای حمایت از كشاورزان بیش از 300 تن بذر ذرت هیبرید بین كشاورزان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: ذرت در بین غلات از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا ارزش غذایی آن در واحد سطح از اكثر نباتات علوفه ای بیش تر است.

وی افزود: تولید ذرت اعم از دانه ای و سیلویی در مسیر تأمین پروتئین جامعه پس از گندم، از محصولات علوفه ای بیش گرفته است كه نزدیك به 20 تا 25 درصد تولیدات جهانی ذرت به صورت مستقیم در تغذیه انسان و 60 تا 75 درصد آن به صورت مختلف مانند دانه، خمیر، پودر و سیلو به مصرف غذایی دام می رسد و حدود پنج درصد آن نیز برای فرآورده های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد./س

برچسب ها: ذرت ، گرگان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.