سالانه بیش از 600 هزار تن فراورده های پروتئینی در گلستان تولید می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس سازمان جهاد كشاورزی گلستان؛ تولیدات دام و طیور استان را شامل تولید 29 هزار و یكصد تن گوشت قرمز، 431 هزار و 230 تن شیر، 114 هزار تن گوشت مرغ، 7/25 هزار تن تخم مرغ، 698 تن عسل و 121 تن پیله كرم ابریشم عنوان کرد و گفت : در هر دوره بیش از 18 میلیون قطعه جوجه در حال پرورش است.

نصیر سیدمحمدی' افزود: استان گلستان به سبب داشتن اقلیم مناسب و متنوع، اراضی مستعد، كشت انواع نباتات علوفه ای و در دسترس بودن كارخانجات صنایع فرآوری محصولات دام و طیور، مراتع وسیع، یكی از مراكز مهم تولید خوراك دام و طیور كشور محسوب می شود و از دیرباز این مكان مهد كشاورزی و دامپروری كشور بوده است.

وی در ادامه گفت: یكی از زمینه های توسعه دام پروری در استان گلستان، وجود تعداد كثیر فارغ التحصیلان رشته های دام پروری و دام پزشكی و هم چنین وجود دانشگاه های دولتی علوم دامی در گرگان و گنبدكاووس، دانشگاه علمی كاربردی جهاد كشاورزی در گرگان و كردكوی، به علاوه دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در سراسر استان و میزان سرمایه گذاری بسیار خوبی كه در این راستا در استان انجام شده، در زیر بخش های دام و طیور از ظرفیت های قابل توجه در این بخش است. /س

برچسب ها: پروتئین ، گلستان ، گرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.