نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که نفرت جهان اسلام از ایالات متحده افزایش یافته و دلیل گسترش افکار ضد‌آمریکایی در میان مسلمانان سیاست‌ها و حضور نظامی ایالات متحده در منطقه است.

به گزارشسرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ فارن‌پالیسی در گزارشی اذعان کرده است که علی رغم کمک‌های مالی آمریکا به برخی دولت‌های عربی-اسلامی، مردم این کشورها به شدت از آمریکا و سیاست‌های این کشور متنفر هستند.

فارن‌پالیسی، مقاله خود را با این جمله آغاز می‌کند که " دنیای اسلام، دل خوشی از آمریکا ندارد". بر اساس نظر سنجی موسسه پیو، تنها 8درصد از پاکستانی‌ها آمریکا را به عنوان یک شریک دانسته و 74درصد از مردم پاکستان، آمریکا را دشمن خود می دانند. با وجود کمک‌های مالی 175 میلیون دلاری آمریکا به دولت یمن، مردم این کشور هر روز در تظاهرات‌های خود پرچم آمریکا را آتش زده و شعارهای ضد آمریکایی سر می‌دهند. در ترکیه نیز، 90 درصد ازمردم مخالف آمریکا هستند.

فارین‌پالیسی در ادامه گزارش خود، با ابراز تاسف از بدنام بودن ایالات متجده در کشورهای اسلامی، مداخله آمریکا در مسائل داخلی کشورها و حمایت دولتمردان آمریکایی از رژیم صهیونیستی را از دلایل اصلی انزجار مسلمانان از آمریکا دانسته است.

پایگاه تحلیلی آمریکایی در پایان گزارش خود با اذعان این موضوع که تقریبا 75درصد از مسلمانان مخالف آمریکا هستد،رفتارهای غیراخلاقی و مداخله آمریکا در مسائل داخلی دیگر کشورها را دلیل اصلی نفرت مسلمانان از این کشور دانسته است.

برچسب ها: آمریکا ، نفرت ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار