سفر با خانواده اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که در سفر، فرزندان تان می‌توانند با کسب تجربیات جدید و متفاوت، در مورد دنیای پیرامون خود بیشتر بیاموزند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، والدین هم گاهی احتیاج دارند که چند روز را دور از خانه سپری کنند، اما دچار احساسی دوگانه می‌شوند؛ از یک طرف‌ می‌دانند که اگر قصدشان سفر باشد پس باید منتظر اوقات خوشي باشند و از طرف دیگر، وقتی یاد مخارج احتمالی سفر می‌افتند، تصمیم برای سفر کم‌رنگ مي‌شود!

می خواهیم مفهوم تعطیلات باصرفه را پیگیری کنیم. تعطیلات با‌صرفه، پیشنهادهایی می‌دهد که منطقی هستند و باعث می‌شوند که از نظر احساسی، سفر خوبی را در تعطیلات با قي ‌مانده تابستان تجربه کنید.

انتظارات خود را کاهش دهید

سفرها خاطره‌ساز هستند، اما این خاطره‌ها لزوما شباهتی به آنچه در تبلیغات مجلات دیده می‌شود، ندارند. گاهی یک هتلدار با چهره‌ای کمی ترسناک می‌تواند به خاطره انگیزترین بخش سفر تبدیل شود. اگر انتظارات خود از سفر را پایین بیاورید، آن‌گاه موارد بسیاری را برای لذت بردن خواهید یافت.

كمي خوراكي برداريد

بسته‌بندی کمی مواد خوراکی و همراه‌كردن آن با خود در سفرتا حدی هزينه را کاهش خواهد داد و دیگر اینکه می‌تواند سبب شود تا به فرزندانتان نیز بیشتر خوش بگذرد. چند میوه‌ای که محبوب آن‌هاست به همراه کمی شکلات، می‌تواند به میزان زیادی از بدخلقی کودکان بکاهد.

بودجه سفر را تعیین کنید

بهتر است در ابتدا کل مبلغی که می‌خواهید در سفر خرج کنید را تخمین بزنید و سپس روی جزئیات متمرکز شوید و تعیین کنید که از مبلغ اختصاص داده‌شده، چقدر را می‌خواهید برای اقامت هزینه کنید و چقدر را برای رسیدن به مقصد. داشتن یک بودجه تعريف‌شده،‌ سبب خواهد شد تا هنگامی که از سفر بازمی‌گردید، حسرت پول هایی که ناخواسته خرج کرده‌اید را نخورید.

در انتخاب مقصد دقت کنید

سعی کنید مقصدی را برگزینیدکه دسترسی به آن ارزان‌تر باشد؛ برای مثال شهری که با ماشین شخصی بتوانید به آن سفر کنید. اگر برای رسیدن به مقصد باید از هواپیما استفاده کنید، بهتر است بدانید که از همان ابتدا وارد یک سفر پرخرج شده‌اید. به یاد داشته باشید که هتل تنها جایی نیست که می‌توانید در آن اقامت کنید. ویلاهای ساحلی، اقامتگاه‌های مربوط به سازمان‌ها، خوابیدن در دل طبیعت یا خانه اقوام، همگی گزینه‌هایی هستند که می‌توانند اقامتی کم‌هزینه‌تر را برای شما رقم بزنند.

جايي برويدکه گردشگری در آن کم‌هزینه باشد

برای مثال، برخی از شهرها مکان‌های تفریحی، توریستی یا حتی باستانی دارند که با هزینه نه‌چندان زیاد می‌توان از آن‌ها بهره برد. چنین شهرهایی هدف خوبی برای سفر محسوب می‌شوند چرا که می‌توانید در آن‌ها برنامه سرگرم‌کننده‌ای را برای خود تدارک ببینید، آن هم بدون اینکه خیلی هزینه کنید.

کمی ریخت و پاش ایرادی ندارد

بزرگ‌ترین اشتباهی که در مورد برنامه‌ریزی برای یک سفر نه‌چندان گران خانوادگی ممکن است مرتکب شوید، این است که بیش از حد بر کنترل هزینه‌ها تاکید کنید تا جایی که از لذت سفر کردن محروم شوید. فراموش نکنید که اگر قصد دارید پول زیادی را در یک سفر صرفه‌جویی کنید، مبلغ کمی را نیز به ریخت و پاش‌های مالی هنگام سفر اختصاص دهید؛ شک نکنیدکه در این صورت لذت خانواده شما از سفر چندین برابر خواهد شد. /س

برچسب ها: سفر ، ارزان ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.