طبق ماده 119 قانون ماليات‌هاي مستقيم(درآمد‌هاي اتفاقي)، شيرين عبادي پس از دريافت جايزه يك ميليون و 170 هزار دلاري خود و از آنجايي كه اين جايزه يك جايزه "غيرعلمي" محسوب مي‌شود، موظف به پرداخت ماليات مربوط به جايزه نقدي خود بود اما بر اساس مستندات موجود، وي تاكنون از پرداخت ماليات قانوني خود امتاع داشته و به طرق مختلف تلاش داشته از پرداخت ماليات قانوني خود فرار كند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، خانم شیرین عبادی به خاطر فعاليت‌هاي به اصطلاح صلح‌طلبانه(؟!) در سال 82 جايزه یک میلیون و 200 هزار دلاري صلح نوبل را دريافت كرد البته سوابق عملكرد كساني كه تاكنون نامزد دريافت چنين جايزه‌اي بوده‌اند به روشني حكايت از ماهيت كاملا سياسي جايزه صلح نوبل دارد به گونه‌اي كه تاکنون جنایتکاران جنگی رژيم غاصب صهيونيستي سه بار موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل صلح شده‌اند!

مناخیم بگین‌، عامل اصلی کشتار "دیر یاسین" که با دستور وی و توسط گروه شبه نظامی ایرگون كشتار مردم مظلوم فلسطيني به وقوع پیوست؛ اسحاق رابین که در زمان کشتار قانا در سال 1996 وزیر دفاع اسرائیل بود و شیمون پرز‌ که در زمان کشتار قانا نخست وزیر اسرائیل بود.

همچنين در سال ۲۰۰۹، کمیته نروژی صلح نوبل جایزه صلح نوبل را در اوج سياست‌هاي جنگ‌افروزانه رئيس‌جمهور آمريكا در نقاط مختلف جهان از جمله در عراق و افغانستان به "باراك اوباما" اهدا كرد!

اما گذشته از دلايل اعطاي چنين جايزه‌اي به شيرين عبادي به عنوان فردي كه سوابق اقدامات جهت‌دار و هم‌راستا با اهداف كشور‌هاي غربي وي روشن است، موضوع فرار مالياتي اين چهره به اصطلاح‌ صلح‌طلب هر روز ابعاد تازه‌تري به خود مي‌گيرد.

طبق ماده 119 قانون ماليات‌هاي مستقيم(درآمد‌هاي اتفاقي)، شيرين عبادي پس از دريافت جايزه يك ميليون و 200 هزار دلاري خود و از آنجايي كه اين جايزه يك جايزه "غيرعلمي" محسوب مي‌شود، موظف به پرداخت يك ميليارد و 170 ميليون تومان ماليات مربوط به جايزه نقدي و مجموع درآمد‌هاي وي از سخنراني در اروپا و آمريكا بود اما بر اساس مستندات موجود، وي تاكنون از پرداخت ماليات قانوني خود امتاع داشته و به طرق مختلف و با صرف هزينه‌هاي كلان تلاش داشته از پرداخت ماليات قانوني خود فرار كند.

بر اساس اين گزارش، شيرين عبادي در ادامه تلاش‌هاي خود براي دور زدن قانون و فرار از پرداخت ماليات، اقدام به طرح شكايت در ديوان عدالت اداري كرده و مدعي شده كه جايزه صلح نوبل يك جايزه علمي است و اين در حاليست كه طبق اعلام رسمي وزارت علوم، جایزه صلح نوبل به هیچ وجه یک جایزه علمی محسوب نمی‌شود و کسانی که از این بنیاد سیاسی درآمدهایی را در زمینه صلح و برخی زمینه‌های غیر علمی دیگر کسب می‌کنند باید مالیات آن را به کشور بپردازند.

جالب اينكه خانم شيرين عبادي مدعي صلح و صلح‌دوستي تاكنون اقدامات خلاف قانون متعددي را براي فرار از پرداخت ماليات داشته به گونه‌اي كه با استخدام چندين وكيل و مشاور، شكايت‌هاي متعددي را به مراجع مختلف ارائه كرده تا كه شايد مفر و راه گريزي براي فرار از پرداخت ماليات براي خود دست و پا كند.

از سوي ديگر توجه به اين مسئله نيز ضروريست كه شیرین عبادی تاكنون و پس از سال 82 و دریافت جايزه نقدي نوبل، سخنرانی‌هاي متعددي را نیز در خارج از کشور داشته است که در ازای تمام آنها، مبالغ كلاني را اخذ کرده و البته هیچ مالیاتی نیز در قبال اين درآمد‌هاي خود پرداخت نکرده است.

بر اساس مستندات موجود كه حكايت از تلاش‌هاي شيرين عبادی براي فرار از پرداخت حقوق مالياتي دارد،وي مرتكب دو جرم شده است؛ نخست فرار از پرداخت ماليات و دوم جعل اسناد براي دور زدن قانون.

با اين اوصاف مجاري قانوني بايد مسئله جايگزيني اموال وي در راستاي پرداخت بدهي مالياتي را مورد بررسي قرار دهند.

حال با توجه به مستنداتي كه در اين گزارش به گوشه‌اي از آن اشاره شد، جاي اين سؤال از خانم شيرين عبادي داعيه‌دار قانون و صلح‌دوستي وجود دارد كه چرا وي تاكنون به انحاء غيرقانوني تلاش داشته از پرداخت ماليات جوایز نقدي نوبل خود كه حتی در آمریکا نیز مشمول پرداخت مالیات است، فرار كند؟!

در پايان تاكيد مي‌شود كه به ليست درآمد‌هاي شيرين عبادي بايد مبالغ دريافتي از بهائيان و منافقين به خاطر فعاليت‌هاي همسوي اين چهره مدعي صلح و حقوق بشر با اين دو فرقه را افزود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: عبادی ، مالیات ، نوبل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار