نماينده مردم مشهد در مجلس گفت: چهارشنبه اين هفته تكليف حريم شهر مشهد را روشن خواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، جواد کریمی در نشست خبري در محل دانشكده خبر مشهد افزود: در جلسه مشتركي كه ماه گذشته با حضور نمايندگان مشهد، معاون سياسي وزير كشور و نماينده چناران و طرقبه در وزارت كشور برگزار شد، تفاهم‌نامه مشتركي براي حل موضوع حريم مشهد به امضای طرفين رسيد و براي اجرا به استاندار خراسان رضوي ابلاغ شد.

وی خاطرنشان كرد: فرصت يك ماهه استاندار خراسان رضوي در خصوص تعيين تكليف حريم مشهد به پايان رسيده و وی هنوز در اين رابطه اظهارنظري نكرده است.
کریمی افزود: چهارشنبه اين هفته جلسه مشترك نمايندگان استان خراسان رضوي و استاندار برگزار مي‌شود تا نظر نهايي ایشان را در خصوص حريم شهر مشهد دريافت كنيم.

وی در خصوص انجام راهكارهاي اجرايي در صورت بي‌نتيجه ماندن موضوع حريم مشهد تاكيد كرد: قانون، راه‌هاي مختلفي را در اختيار نمايندگان قرار داده كه استيضاح و سؤال از وزير كشور، جزو اختيارات نمايندگان است و ما اميدواريم كار به آنجا کشیده نشود و موضوع حريم شهر مشهد در استان حل و فصل شود.

نماينده مردم مشهد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با كارگروه ملي زيارت گفت: اين كارگروه ملي است و اختصاص به مشهد ندارد و در اين كارگروه موضوعات سه شهر مشهد، قم و شيراز بررسي می‌شود.
وی گفت: در نخستين جلسه دولت دهم كه در مشهد برگزار شد، مقرر شد ساليانه مبلغ 250ميليارد تومان براي مقوله زيارت به شهر مشهد اختصاص داده شود كه اين وعده تاكنون محقق نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.