فرماندار کوهبنان گفت: انسان زمانی پیشرفت می‌کند که دارای داشته‌های قرآنی و فرهنگی باشد و در حقیقت قرآن را در زندگی خود وارد و احکام آن را به خوبی اجرا کند.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منصور متقی در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی در حرم امام زاده سلیمانشاه کوهبنان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم سال جاری اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن کریم است که به همت اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان در حال اجرا است و موفقیت‌هایی را در بر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلسات قرآنی نمی‌توان اختتامیه گرفت، زیرا قرآن نور است و هر کس در زندگی با آن تمسک جوید از بلاهای ارضی و سمایی در امان است، لذا وقتی یک انسان پیشرفت می‌کند که دارای داشته‌های قرآنی و فرهنگی باشد و در حقیقت قرآن را در زندگی خود وارد و احکام آن را به خوبی اجرا کند و در این مقوله از ولایت و رهبری هم با جان و دل اطاعت کند.

متقی تصریح کرد: هر کس دچار مشکل و مسئله‌ای می‌شود، سعی می‌کند آن را از طریق علم حل کند و تمام کسانی که در طول تاریخ عالم شده‌اند، متوجه هستند هر چیزی که کشف کرده‌اند در یک‌هزار و 400 سال پیش در قرآنی که بر پیامبر اسلام نازل شده مطرح شده است، پس ما وقتی در زندگی به نتیجه مطلوب می‌رسیم که دستورات دینی و قرآنی را به خوبی اجرا و لحظه‌ای از اهل بیت (ع) فاصله نگیریم.

وی گفت: تمام کسانی که طی تاریخ قرآن را به عنوان راه‌گشای زندگی خویش قرار داده‌اند و به خوبی دستورات این کتاب الهی را اجرا کرده‌اند به مقام خلیفه اللهی رسیده‌اند، اما کسانی که از این منبع نور فاصله گرفته‌اند از خلیفه اللهی به پایین‌ترین مرحله انسانیت و حتی به مرز حیوانیت رسیده‌اند.

وی به والدین دانش‌آموزان قرآنی تاکید کرد که تلاش کنند تا فرهنگ قرآنی بر شهر کوهبنان حاکم شود که در این راستا نباید از تبلیغ و ترغیب دانش‌آموزان و علاقمندان به فراگیری علوم قرآنی دریغ شود.

متقی تصریح کرد: باید در کنار برگزاری کلاس‌های قرآنی نسبت به برگزاری کلاس‌های مهدویت، مهارت‌های زندگی، ورزشی، هنری  و ... نیز اقدام شود زیرا در قرآن نیز به این امور عنایت ویژه‌ای شده است.

این مراسم با اجرای قرائت قرآن و خطابه‌خوانی توسط تعدادی از نونهالان و قرآن‌آموزان همراه بود که در پایان به تمام مربیان و دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی هدایایی اهدا شد./ج1

برچسب ها: کرمان ، قرآن ، نونهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.