معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه يك گفت: بيش از 95 هزار مترمربع ديواره سبز در معابر اصلي و بزرگواري شمال تهران به فضاي سبز تبديل مي شود.

مجيد نوربخش در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور توسعه فضاهاي سبز، تثبيت خاك، جلوگيري از فرسايش، زيباسازي محيطهاي شهري و استفاده بهينه از فضاهاي بلا استفاده ، 22 منطقه از معابر اصلي، بزرگراهي بوستانها، رفيوژها در منطقه شناسايي و عمليات كول گذاري كه همان باكسهاي گل و عمليات كاشت است در آنها انجام و آماده پوشش سبز مي‌شوند.
وي بيان كرد: ديواره سبز، ديواره هاي بلا استفاده در اتوبان كه داراي شيب تند و مسطح نيستند و براي جدول بندي كردن در اتوبان ها به كار مي‌روند و از فرسايش خاك جلوگيري مي‌كنند ، است.
نوربخش تصريح كرد: بزرگراه شهيد بابايي به عنوان بزرگراه شرقي - غربي شمال تهران يكي از معابر پر تردد اين منطقه محسوب مي شود بر همين اساس سعي شد در قسمت جنوبي بزرگراه جنب پل نيروي زميني، پل زيرگذر شهرك اميد، تقاطع بزرگراه امام علي (ع) و شهيد بابايي، شرق به غرب اين بزرگراه كه امكان توسعه فضاي سبز عمودي را داشته اقدام به كول گذاري و كاشت شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: بلوار دانشجو، خيابان دركه، بلوار كاوه، قسمت جنوبي بزرگراه شهيد بابايي و شرق به غرب آن ، پل نيروي زميني، خيابان ولايت بوستان مروستان از جمله نقاطي است كه بيشترين حجم كار در آنها در حال اجراست و گفتني است اين طرح تا پايان سال به مرحله اجرا در مي‌آيد./ز
برچسب ها: نوربخش ، زیرگذر ، بابایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.