رامني رقيب اوباما در انتخابات آينده آمريکا وي را به صريح نبودن با راي دهندگان و شهروندان آمريکايي در مورد موضوع افغانستان و امنيت نيروهاي نظامي اين کشور متهم کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شين هوا ، "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا و "ميت رامني" رقيب وي از حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آينده اين کشور روز دوشنبه برسر جنگ در افغانستان دچار بحث و جدل شدند . 
 اوباما در يک کنفرانس مطبوعاتي برنامه ريزي نشده در کاخ سفيد گفت با مقامات نظامي بلندپايه آمريکا درمورد حملات اخير نيروهاي افغان به نيروهاي ناتو مستقر در افغانستان گفتگو کرده است و قصد دارد با "حامد کرزاي"  رئيس جمهور افغانستان نيز در اين خصوص گفتگو کند .
حملات نيروهاي امنيتي افغان به نيروهاي ناتو که طي چند ماه اخير با افزايش روبرو بوده ، نگراني هاي شديدي را به ويژه در ميان مقامات آمريکايي بوجود آورده است .
رامني همان روز با انتقاد از اوباما اعلام کرده بود وي درمورد اوضاع در افغانستان با راي دهندگان صريح نبوده است و بايد درمورد آنچه که در افغانستان اتفاق مي افتد توضيحات بيشتري بدهد .
طي دو روز گذشته ده سرباز خارجي که اکثر آنها آمريکايي هستند به دست متحدان افغان خودشان کشته شده اند . در واقع مي توان گفت از هر چهار کشته نيروهاي ناتو در افغانستان ظرف يک ماه گذشته ، يک مورد ناشي از اين حملات بوده است .
به طور کلي چهل سرباز ناتو طي امسال به دست نيروهاي امنيتي افغان کشته شده اند و همين مسئله باعث افزايش سيزده درصدي تلفات نيروهاي ائتلاف بين المللي در افغانستان در سال دو هزار و دوازده شده است.
اوباما  روز دوشنبه گفت  واشنگتن با نگراني بسيار ، حملات « نيروهاي امنيتي افغان به نيروهاي ناتو » مستقر در افغانستان را که رو به افزايش است ، زير نظر دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار