سخنگوی یک شرکت پيمانکار روسی نيروگاه اتمی بوشهر گفت تغييری در برنامه از پيش تعيين شده ايجاد نشده و نيروگاه بوشهر تا پايان ماه اوت (اوايل شهريورماه) به ظرفيت کامل توليد برق خود دست خواهد يافت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اينترفکس، ابتدا قرار بود نيروگاه اتمی بوشهر در اواخر سال ۲۰۱۱ به ظرفيت کامل برسد اما اين برنامه تعويق افتاد. سپس قرار شد تا نيروگاه اتمی بوشهر در ۲۳ ماه مي سال ۲۰۱۲ به ظرفيت کامل توليد برق برسد که اين تاريخ نيز به تعويق افتاد.
 
يک سخنگوی شرکت "او ای او نياپ"، از پيمانکاران "اتم استروی اکسپورت"، گفت: تاکنون تغييری در برنامه از پيش تعيين شده ايجاد نشده است و تا چند روز آينده نيروگاه بوشهر به ظرفيت كامل خود مي‌رسد.

شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پيمانکار اصلی احداث نيروگاه اتمی بوشهر در ايران است.

در  دهه ۱۹۷۰ ايران و شرکت زيمنس آلمان قرار دادی را برای احداث نيروگاه اتمی بوشهر منعقد کردند. اما به دنبال انقلاب اسلامي در ايران، همکاری ايرن و زيمنس متوقف شد. تا اين که در سال ۱۹۹۲ روسيه موافقت کرد تا اين نيروگاه را تکميل کند.
 
نيروگاه اتمی ۱۰۰۰ مگا واتی بوشهر در سپتامبر سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد و در ماه مي سال ۲۰۱۲ به ظرفيت ۹۰ درصدی خود رسيد و سپس با نيمی از ظرفيت به فعاليت خود ادامه داد.
 
چندي پيش اينترفاکس از قول يک منبع ديگر در روس‌اتم، بدون نام بردن از او، نوشته بود که اگر ايران پيشنهادی مبنی بر احداث فاز دوم در نيروگاه بوشهر را مطرح کند اين فرض که روسيه در اين مورد به بحث بنشيند وجود دارد.
 
اين منبع روس‌اتم در اين باره افزود بوشهر هيچ گاه تحت تحريم‌های بين‌المللی نبوده و هر چيزی قابل بحث و مذاکره‌ است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار