رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان در گفتگویی حکومت های عربی را به توطئه علیه فلسطینیان و قدس متهم کرد.

.به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، شیخ محمد نمر زغموت در گفتگویی با شبکه تلویزیونی العالم درباره ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس گفت: زمانی که صهیونیست ها چهل و سه سال پیش مسجد الاقصی را به آتش کشیدند هیچ یک از رژیم های عربی در دفاع از این مسجد مقدس اقدامی را انجام ندادند.
 از رژیم های عربی نمی توان هیچ امیدی داشت.
این رژیم ها جانشین رژیم هایی هستند که با یهودی سازی تمامی سرزمین فلسطین موافقت کردند. انتونی ایدن وزیر خارجه وقت انگلیس در سال 1946 زمانی که خواست اتحادیه عرب را تاسیس کند از رژیم های عربی خواست به انگلیس در تاسیس رژیم جعلی اسرائیل کمک کنند و این شرط را مطرح کرد که اگر هر رژیم عربی به لندن کمک کنند، انگلیس بقای رژیم های آنان را در آینده تضمین خواهد کرد.
حتی جنگ های به اصطلاح رژیم های عربی علیه دشمن صهیونیستی برای این بود که فلسطینیان بیشتری را برای تقویت رژیم اسرائیل آواره کنند.
 رژیم های عربی به همراه صهیونیستها و آمریکا برای از بین بردن مسجد الاقصی، آوارگی همه فلسطینیان و ساخت هیکل ادعایی توطئه کرده اند. اعضای سازمان همکاری اسلامی تا کنون در نشست های خود هیچ کمکی به شهر قدس و فلسطینیان نداشتند. تصمیمات این سازمان ها خجالت آور است.
وی افزود: در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در دارالبیضا تصویب شد پانصد میلیون دلار به ساکنان فلسطینی قدس در برابر اقدامات صهیونیست ها حمایت شود ولی تا کنون در این پنج سال گذشته یک دلار به فلسطینیان داده نشده است ولی رژیم صهیونیستی در این مدت یک و نیم میلیارد دلار برای یهودی سازی قدس و شهرک سازی در این شهر هزینه کرده است. باید همه مسلمانان و اعراب بدانند که قدس با این کنفرانس ها و تصمیمات بی ارزش آزاد نخواهد شد بلکه باید با زور و قدرت آزاد شود.
 امام خمینی(ره) نیز هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس انتخاب کرد به طوری که مسلمانان از آمادگی و شور و اشتیاق خوبی برای حمایت از قدس برخوردارند.
برچسب ها: فلسطین ، کشور ، عربی ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار