کهنه سربازان آمریکایی در نامه خود به اعضای جنبش عدم تعهد از رهبران جنبش خواستند از هر چه که در توان دارند برای از میان بردن خطر حمله به ایران در آینده ای نزدیک استفاده کنند و به تحریم ها علیه این کشور پایان دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران این انجمن در نامه اخیر خود خطاب به کشورهای عضو عدم تعهد می نویسد:ما از رهبران جنبش عدم تعهد می خواهیم از هر چه که در توان دارند برای از میان بردن خطر حمله به ایران در آینده ای نزدیک سود جویند. رهبران اسرائیل زمانی از همین حالا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 6 نوامیر را به عنوان مناسب ترین فرصت جهت تضمین حمایت آمریکا از چنین حمله ای انتخاب کرده اند. ادامه استقرار نیروهای آمریکایی در خلیج فارس نیز آمادگی آمریکا برای چنین کاری را تأیید می کند.

حالا که قرار است شما رهبران جنبش عدم تعهد اواخر این هفته در تهران با هم دیدار کنید، به نظر می رسد زمان صحبت صریح و هشدارهای صریح فرا رسیده است. بیانیه های رسمی اسرائیل و ایالات متحده با بی قیدی تمام تأکید می کنند که گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.

به این ترتیب، اسرائیل و آمریکا به طور غیررسمی در حال نقض آشکار ماده 2 منشور سازمان ملل متحد هستند که نه تنها استفاده از زور، بلکه همچنین تهدید استفاده از زور علیه کشوری که هیچ خطر فوری از جانب آن نیست را ممنوع می کند. همان گونه که در سال 2003 در حمله غیرقانونی به عراق مشاهده کردیم، این گونه تهدیدات می توانند زمینه ای برای اقدامات عملی باشند.
رسانه های صنفی شده آمریکا در حال ارائه همان نوع اطلاعات و حقایق «ساختگی» هستند که ده سال پیش به منظور توجیه حمله به عراق مورد استفاده قرار گرفت. با اینکه در ماه ژانویه، هم لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا و هم ایهود باراک، همتای اسرائیلی اش تصدیق کردند که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته ای نیست، اقدام نظامی همچنان به عنوان یک گزینه در مقابل «جاه طلبی های هسته ای» ایران مطرح می شود.

ما، کهنه سربازان آمریکایی می دانیم جنگ به چه شکلی است؛ اما رئیس جمهور اوباما نمی داند. مشاوران سیاسی او هم نمی دانند. علاوه بر این، توجه آن ها تقریباً به طور انحصاری به انتخابات پیش رو در آمریکا معطوف شده است.

از همه خطرناک تر این است که تأکید کاخ سفید بر روی میز بودن همه گزینه ها، از جمله گزینه نظامی، از سوی رهبران اسرائیل به این صورت تعبیر می شود که اوباما در نهایت خود را مجبور احساس خواهد کرد که به آن ها برای حمله به ایران چراغ سبز نشان دهد و حمایت کامل نظامی آمریکا را نیز از آن ها انجام دهد.

«کهنه سربازان صلح» تلاش داشته تا نسبت به افزایش تهدیدات علیه ایران هشدار دهد؛ اما هشدارهای ما راهی به درون رسانه های صنفی شده آمریکایی نمی یابد. شش ماه پیش ما یادداشتی رسمی برای اوباما فرستادیم و هشدار دادیم که وی باید به طور جدی با نتانیاهو گفت و گو کند.

اخیراً نیز در خاتمه کنفرانس ملی خود در 12 اوت، بیانیه زیر را صادر کردیم:ما بر یکپارچگی خود با مردم ایران تأکید کرده و از آمریکا می خواهیم تحریم های اقتصادی وضع شده علیه ایران را بردارد. این تحریم ها اقدامی جنگی است و به مردم ایران آسیب وارد می کند. ما از دولت خود می خواهیم که تهدیدهای حنگ را متوقف کرده و از اوباما تقاضا داریم به طور علنی و کاملاً روشن به اسرائیل اعلام کند که ایالات متحده از حمله به ایران حمایت نخواهد کرد.

بیشتر آمریکایی ها و بیشتر اسرائیلی ها خواهان جنگ با ایران نیستند. همانند تحریم های سخت علیه ایران، این هم فقط لفاظی دولت ها در تل آویو و واشنگتن و نیز رسانه های غربی است که موجب شده این باور غلط در میان بسیاری پدید آید که تحریم ها علیه ایران ضروری و از نظر اخلاقی موجه است. کشورهای عدم تعهد بسیار بیشتر از خیلی های دیگر از آسیب هایی که به سبب کاربرد این گونه ابزارها به وجود آمده، آگاهند. 

تحریم های اقتصادی سخت علیه ایران غیر منطقی است و حمله نظامی به ایران نیز تخلفی آشکار از حقوق بین الملل به شمار می رود.

الان زمان آن نیست که کنار بنشینیم و ببینیم چه پیش می آید. بر این اساس، ما از رهبران کشورهای عدم تعهد می خواهیم که در اجلاس پیش روی خود در تهران، به سرعت هر آنچه از دستشان بر می آید برای از میان بردن تهدید حمله به ایران انجام داده و نیز موضع محکمی علیه تحریم های اقتصادی اتخاذ کنند.


برچسب ها: نم ، کهنه ، سرباز ، حمله ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۰۰:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
آن موقع که ما سیم خاردار می خریدیم نتوانستن یک وجب از خاک ما را بگیرن حالا ما منتظر شروع جنگ هستیم تا پایان آن را خودمان رقم بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
من 32 سال سن دارم تقریبا از روزی که دست چپ و راستمو شناختم آمریکا و اسراییل می خواسته اند به ایران اسلامی حمله کنه من نمی دونم چرا حمله نمی کنند تا درس حسابی بهشون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۷:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
ما همچون مولایمان حسین بن علی علیه السلام دنبال جنگ نیستیم ولی اگر آنها اصرار کنند کربلا را تکرار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
سینکار
۰۶:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
ما به سفارش امام راحلمان خشم خود را برای مقابله به آمریکا فرو خورده ایم. اکنون دشمن خود را سیبل در دسترس ما قرار داده منتظر خطای راهبردی او و اشاره مولی هستیم. بسم الله
Iran (Islamic Republic of)
حسن پویان
۰۳:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
ما طرفدار جنگ نیستیم ولی اگه بخواد جنگی هم بشه و به ما اسیبی برسه دیگه فرست خوبیه برای ما که ناوهای امریکایی در خلیج فارس رو نابود کنیم و پس از ان هم اسرائیل رو محو کنیم کافیه چند تا موشک بیوفته تو اسرائیل میبینید که چطور سیل جمعیت به داخل اروپا سرازیر میشن . و اسرائیل تخلیه میشه. اونوقته که میفهمن پا روی دم شیری به نام ایران گذاشتن.. شوخی که نیست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی عزیزخانی
۰۱:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
گذشته از نامه این کهنه سربازان آمریکایی باید گفت که اگر قرار بود سیاستمداران ومسئولین آمریکایی به راه صواب هدایت شوند تا حال هدایت شده بودند گویا آنها دنبال اینند گه گور خود را بادست خود بکنند تا برای همیشه به زباله دان تاریخ بپیوندند.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۱:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
سلام از دوستان کهنه سرباز صلح متشکریم ولی ایران کشوری نیست که سگ پیری ادعای حمله به ان را بکند. اگر می توانستن حمله کنند 8 سال پیش میکردند الان فقط جنگ روانی است نه چیز دیگر این ادعا فقط برای منحرف کردن جنایات امریکا و اسرائیل است نه هیچ چیز دیگر.
درود بر رهبرم سید علی خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار جنگ
۰۰:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
بابا پس کی حمله میکنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
ما هم مثل این کهنه سربازان باید منطقی تصمیم بگیریم و احساسی عمل نکنیم... هر چند به نظر من هم حمله به ایران ادعای پوچی بیش نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بسیجی
۰۰:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
ما منتظر یک اشاره اقاییم
بعد ببینید که چطور طومار ننگین و سیاه امریکا و اسراییل را در کوتاهترین زمانی در هم میپیچیم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۳:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
آمریکا به هر کشوری به یه بهانه حمله کرده ولی ایران هر کشوری نیست
نه آمریکا نه سگ نگهبانش جرات رویارویی با مارو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۱
امام امت (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار