سازمان ملل از آمریکا در رابطه با استفاده بدون مجوز از پهبادهای سازمان سیا در پاکستان انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛  جاود رعنا، خبرنگار این شبکه طی گزارش زنده از اسلام آباد درباره واکنش مثبت شهروندان پاکستانی به انتقاد سازمان ملل از آمریکا درباره استفاده بدون مجوز از پهبادها در خاک این کشور گفت مردم پاکستان همین که صحبتی انتقادی از عملیات غیرقانونی آمریکا در پاکستان، آن هم توسط سازمان ملل، به میان آمده بسیار خوشحالند زیرا احزاب مخالف پاکستان، فعالان سیاسی و مردم معمولی در این کشور همواره از این موضوع ناراحت بودند که دولت این کشور کاری برای متوقف کردن این حملات توسط آمریکا به خاک کشورشان انجام نمی دهد. 

اکنون این فرصت برای دولت پاکستان بوجود آمده که همگام با سازمان ملل، مسئله لزوم توقف این حملات بدون مجوز قانونی به خاک این کشور را در مجامع بین المللی مطرح کند. 

خبرنگار این شبکه افزود من خودم شخصاً چندین بار از سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پرسیده بودم که اگر دولت پاکستان حقیقتاً با حملات پهبادهای سازمان سیا به خاک پاکستان و نقض تمامیت ارضی این کشور مخالف است، چرا وزارت امور خارجه پاکستان، به سازمان ملل در این خصوص شکایت رسمی نمی کند، اما جوابی دریافت نکرده ام. 

این در حالی است که اکنون سازمان ملل رأساً از آمریکا انتقاد کرده و این احتمال وجود دارد که سازمان ملل حتی بدون درخواست پاکستان، خودش حرکتی در برای متوقف کردن یا کاهش حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک پاکستان، انجام دهد. 

گزارشگر افزود، به نظر من دولت پاکستان هرچند در برابر انظار عمومی از انتقادهای سازمان ملل از عملیات پهبادهای آمریکایی استقبال می کند اما هیچ حرکت عملی انجام نخواهد داد، زیرا بسیاری در پاکستان معتقدند، دولت پاکستان در حقیقت همدست آمریکا در اینگونه حملات است و صرفاً برای جلوگیری از انزجار عمومی مردم از این دولت، دولتمردان پاکستانی علیه این حملات لفاظی می کنند، اما در عمل، شرایط را برای این حملات توسط پهبادهای سازمان سیا، برای آمریکا فراهم می کنند و اطلاعات سری لازم برای تعیین اهداف بمباران در مناطق قبایلی پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان را به ارتش آمریکا منتقل می کنند. 

از همین رو دولت پاکستان که به صورت تلویحی با این حملات موافق است، هیچ شکایت رسمی یا حرکت معنی دار علیه آمریکا و حملات پهبادهای آن به خاک پاکستان انجام نخواهد داد. 

این در حالی است که گفته می شود، دولت پاکستان حتی ممکن است اسناد و مدارکی را برای محکوم کردن آمریکا در خصوص حملات بدون مجوز پهبادهای سازمان سیا به خاک پاکستان برای سازمان ملل مفید باشد، مخفی نگهدارد تا تلاش های سازمان ملل منجر به محکومیت آمریکا یا توقف حملات پهبادهای آن به مخالفان دولت پاکستان در مناطق قبایلی و مرزی این کشور نشود. 
برچسب ها: آمریکا ، پهباد ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار