لندن در صدد به کار گیری فناوریهای امنیتی پیشرفته به سبک فرودگاهها برای ایستگاههای قطار و مترو است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، وزارت کشور انگلیس در صدد به کار گیری دستگاههای تشخیص فوری مواد منجره، تسلیحات و مواد شیمیایی و میکروبی به سبک فرودگاهها در همه ایستگاههای خطوط ریلی و شبکه متروی لندن است.
وزارت کشور انگلیس تحقیق درباره فناوریهای جدید و نوظهوری را آغاز کرده است که بتوان آنرا برای کنترل سریع تعداد عظیم مسافران در ایستگاههای اصلی قطار و مترو در سراسر شبکه ریلی به کار گرفت.

قرار است از این فناوری برای تشخیص مواد منفجره، سلاح و چاقو که همراه مسافران یا در کیفهای آنها است، استفاده شود اما این فناوری همچنین باید از قابلیت شناسایی مواد شیمیایی و میکروبی برخوردار باشد. چنین تجهیزاتی همچنین باید برای کنترل صندلی های چرخدار، عصای زیربغل، انواع پروتز و دو چرخه علاوه بر افراد و کیفهای همراه شان قابل کاربرد باشد.
مقامات امنیتی می گویند تعداد کثیر مسافران به معنی غیرممکن بودن تفتیش امنیتی آنها نیست و می توان در نقاطی مانند صفهای مسافران،‌ بخشهای کنترل بلیت، بالا و پایین پله برقی ها و نیز سکوها تجهیزات کنترل امنیتی را نصب کرد.
همچنین با توجه به جمعیت ایستگاه ها و سطح تهدید می توان تجهیزات کنترل امینتی را به طور ثابت نصب کرد،‌یا در داخل تجهیزات ایستگاه قرار داد و یا به طور متحرک از آنها استفاده کرد.
در پی حملات ترویستی هفتم ژوئیه دو هزار و پنج در لندن، اداره حمل و نقل این کشور در سال دو هزار و شش دستگاههای کنترل جمعی را در پنج ایستگاه خطوط ریلی و مترو در لندن مورد آزمایش قرار داد که با مشکلاتی مواجه شد.
وزارت کشور انگلیس انتظار دارد تحقیقات آکادمیک درباره فناوریهای مناسب جدید و نوظهور که با حجم بالای مسافران سازگاری داشته باشد، از ماه آینده آغاز و نتایج آن مارس آینده اعلام خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار