عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:

5+1 قواعد بين‌المللي را رعايت کند به نتيجه مي‌رسيم

عضو كميسيون‌امنيت‌ملي و سياست‌خارجي‌ مجلس گفت: اعضاي 1+5 با رويكرد فشار، تحريم و سپس مذاكره نمي‌توانند به نتيجه مورد نظرشان دست يابند چراكه ايران حاضر به پذيرش خواسته‌هاي نامعقول آنان نيست.

احمد شوهاني نماينده مردم ايلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ديدار قريب‌الوقوع دبير شوراي‌عالي‌ امنيت‌ملي با مسئول‌ سياست‌خارجي‌ اروپا گفت: اگر طرف غربي براساس قواعد بين‌المللي حركت كند مذاكره‌هاي ايران و 1+5 مي‌تواند نتايج مثبتي را در برداشته باشد. 

وي تصريح كرد: اعضا 1+5  با تکرار مواضع قبلي خود نبايد به پاي ميزمذاکره بيايند زيرا در اين صورت نمي‌توانند به نتايج مطلوبي دست‌يابند چراکه جمهوري اسلامي ايران بارها مواضع خود را به‌روشني اعلام کرده‌ است.

شوهاني با بيان اينكه دنياي‌غرب بايد دست از لجاجت با ايران بردارد، افزود: کشورمان به هيچ‌عنوان شرايط ننگين غرب را نمي‌پذيرد چراكه استدلال‌هاي ايران مبتني بر قانون بوده و به همين جهت تيم مذاکره‌کننده کشورمان توانسته‌ افكار عمومي جهان را با خود همراه كند.

عضو كميسيون‌امنيت‌ملي و سياست‌خارجي‌مجلس در پايان خاطرنشان كرد: رويكرد غرب در مذاكرات تا به الان فشار، تحريم و سپس مذاكره بوده اما اعضا 1+5 بايد بدانند كه با اين شيوه نمي‌توانند به نتيجه مورد نظرشان برسند چراكه ايران حاضر به پذيرش خواسته‌هاي نامعقول آنان نيست.

انتهاي پيام/ر

برچسب ها: ایران ، مذاکره ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار