رئيس مجلس شوراي اسلامي در خصوص حضور نيافتن دبير كل سازمان ملل در اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفت: هر چقدر سازمان ملل از اين گونه نشست‌ها دوري كند خود را كوچكتر مي‌كند و من اميدوارم در اين زمينه طوري عمل كنند كه به سا ختار سازمان ملل ضربه نزنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه مراسم بازديد از نحوه آمادگي ورزشكاران جانباز و معلولان براي مسابقات پارالمپيك لندن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: صحنه‌اي كه در اين جا مي‌بينيم بسيار درس‌آموز است و آمدن ما به اينجا براي روحيه گرفتن خودمان بود.

وي با اشاره به اراده و آمادگي بالاي جانبازان و معلولين براي حضور در صحنه‌هاي بين‌المللي اظهار داشت: كار اين عزيزان  ارزشمند، جذاب و تاثيرگذار است؛ لذا رسانه‌هاي گروهي، راديو و تلويزيون خيلي بيشتر از اينها بايد ورزش‌هاي معلولين را پوشش دهند.

لاريجاني تصريح كرد: واقعيت اين است كه نوع تمرين و ورزش‌هاي اين عزيزان نشاندهنده اراده‌هاي قوي در كشور است و گوياي اين است كه انسان‌ها از توانمندي زيادي براي فائق آمدن بر معلوليت‌هاي جسمي برخوردار هستند؛ لذا كارهاي قهرماني در اين سطح بسيار مشكل است ولي مي‌توان بر آن فائق آمد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در كشور از تعداد افراد معلولي كه به ورزشكار روي مي‌‌آورند اندك است بيان داشت: همين مقدار كم سرزنده و شادابند و از اراده‌هاي قوي برخوردار هستند لذا توصيه مي‌كنم معلولين كشورمان فكر قهرماني را دنبال كنند تا عنصر زنده و پرتحرك در جامعه باشند و همچنين رسانه‌ها هم مي‌توانند اين فكر را دنبال كنند.

وي همچنين ادامه داد:‌ ما از نزديك همه مسائل جانبازان و معلولان عزيز را دنبال مي‌كنيم و نكاتي را كه دوستان مطرح كردند را در مجلس با نگاه حمايتي دنبال كرده و دعا خواهيم كرد كه با دست پر از مسابقات پارالمپيك برگردند.

لاريجاني در ادامه در خصوص منصرف شدن بانكي‌مون دبير كل سازمان ملل براي حضور در اجلاس غيرمتعهدها در تهران و همچنين نقش لابي صهيونيست در اين خصوص گفت:‌ مسئله غيرمتعهدها ساز و كاري دارد كه براي خود سازمان ملل هم مهم است چرا كه سهم كشورهايي كه در غيرمتعهدها هستند وسيع است.

رئيس قوه مقننه با اشاره به كوشش جهاني اجلاس غيرمتعهدها در تهران، حضور دبير كل سازمان ملل در اين اجلاس را يك ضرورت دانست و گفت:‌ هر چقدر سازمان ملل از اين گونه نشست‌ها دوري كند خود را  كوچكتر مي‌كند و من اميدوارم در اين زمينه طوري عمل كنند كه به سا ختار سازمان ملل ضربه نزنند.

وي همچنين در خصوص احتمال محمد مرسي رئيس جمهور مصر در تهران براي اجلاس غيرمتعهدها اظهار داشت:‌اين حضور مفيد است، مصر و ايران كشور بزرگ جهان اسلام هستند و قرابت‌هاي بزرگي از نظر جمعيتي و نقش‌آفريني در تمدن اسلامي داشتند.

لاريجاني افزود: در زمان ديكتاتوري مبارك راه‌ها براي مراودات‌هاي دو كشور بسته بود و اكنون با حضور مرسي در تهران اميدواريم كه روابط دو كشور مستحكم شود و اين به نفع هر دو كشور است.

انتهاي پيام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار