سید حمید موسوی معاون شهرسازی و معماری منطقه 15 گفت: با تکمیل طرح بزرگ امام علی (ع) مسیر داراباد به جنوب شهر تهران و شهر ری به زودی محقق می شود.

سید حمید موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت، انجام اقدام فوق موجب توسعه همه جانبه منطقه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه 15 در ادامه با اشاره به اینکه طرح بزرگراه مذکور در هشت فاز طراحی و در دست احداث می باشد گفت: پروژه امام علی (ع) در این منطقه در دو فاز طراحی شده است که فاز اول آن از خیابان خاوران تا خیابان شهید رضایی منصور؟ را شامل می شود و فاز دوم نیز از خیابان منصور تا دولت آباد می باشد که به صورت کامل آزاد شده است.

وی در ادامه در خصوص دیگر ویژگی های این طرح فرامنطقه ای یادآور شد: بزرگراه امیر المؤمنین علی (ع) یک مسیر شریانی شمالی-جنوبی می باشد و به عنوان اصلی ترین و طولانی ترین محور بزرگراهی در شبکه ارتباطی محدوده شرق تهران و مطابق با طرح تفضیلی با طولی در حدود 23 کیلومتر از تقاطع بزرگراه ارتش در شمالی ترین قسمت آغاز و در جنوبی ترین قسمت به کمربندی شهر ری می پیوندد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز نیمه جنوبی که آن را از نیمه شمالی متمایز می سازد طراحی باندهای دسترسی پیوسته و ممتد است که به دلیل وجود تقاطع های مهم و بلوک های جمعیتی موجود در این محدوده سطح دسترسی کاربری های اطراف نیز افزایش یافته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 15 گفت: تأمین دسترسی های منطقه ای و محلی به بزرگراه و در دو طرف مسیر بزرگراهی در شش نقطه شامل شمال و جنوب تقاطع خیابان پیروزی، شمال و جنوب تقاطع خیابان نیکنام و جنوب تقاطع خیابان الله دادی، یک تقاطع غیر همسطح در خیابان الله دادی به همراه دسترسی های محلی مربوط به آن از دیگر موارد حائز اهمیت است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار