حضور گسترده مردم در سازمان انتقال خون برای اهدای خون به بیماران و نیازمندان رتبه ایران را در جهان بالا برده است.

دکتر بشیر حاج بیگی، رئیس انتقال خون استان تهران در این خصوص به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: طبق اظهارات سازمان جهانی بهداشت (WHO) و نامه ای که اردیبهشت ماه امسال دریافت کرده ایم کشور ما در بین کشورهای اهدا کننده خون جزء 5 کشور اول جدول این رکورد هاست.
 
وی افزود: خون و فرآورده های آن همواره مورد نیاز است و بیماران و نیازمندان همواره وجود دارند و خون یک نفر می تواند سلامتی و زندگی را به چند بیمار بازگرداند.
 
حاجی بیگی تصریح کرد: مردم ما مردمی مهربان و فداکار هستند و بهتر است کسانی که توانایی اهدای خون را دارند و واجد شرایط اهدای خون هستند در تقویم سالانه خود اهدای خود را نیز جزء کارهایی که باید در طول سال انجام دهند یاداشت کنند و حداقل 2 بار در سال اقدام به اهدای خون کنند.
 
اهدای خون ایثار داوطلبانه مردم کشور است
 
رئیس سازمان انتقال خون تهران گفت: همه ساله در سرتاسر دنیا مردم کشور اقدام به اهدای خون می کنند ولی کشور ما کشوری است که مردم آن با توجه به حسن نوعدوستی و فداکاری که در آنها وجود دارد این کار را به صورت داوطلبانه و کاملاً رایگان انجام می دهند و این بالاترین نوع ایثار است و مردم همواره در محبت و ایثار سرآمد مردمان کشورهای دیگر هستند.
 
حاجی بیگی در خاتمه خاطر نشان کرد: شب های قدر ما شاهد حضور گسترده مردم در پایگاه انتقال خون بوده ایم به طوری که در شب بیست و یکم مام مبارک رمضان رقمی بالغ بر 2200 واحد خون فقط در تهران از هموطنان دریافت شد که این نهایت محبت مردم کشوری است که بدون هیچ چشمداشت و انتظاری اقدام به اهدای زندگی به هموطنان خود می کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار