یک روانشناس اجتماعی گفت: افرادی که در برقراری ارتباط اجتماعی ناتوان هستند علاقه بیشتری به حضور دائمی در اینترنت دارند که اعتیاد به اینترنت را در پی دارد.

حسین مرشدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این افراد سعی دارند تا رفتارهای اینترنتی را جایگزین رفتارهای عادی خود در جامعه کنند.
وی ادامه داد: علاقه به انجام گفتگوی آنلاین و حضور فعالیت در شبکه های اجتماعی نتیجه سعی و تلاش کاربران برای جایگزین شدن آن ها با رفتارهای اجتماعی در زندگی واقعی است.
مرشدی افزود: گشت و گذار در سایت ها انجام بازی های آنلاین و ... همه از فعالیت هایی هستند که باعث تشدید علاقه مندی به استفاده بیش تر از اینترنت و در نهایت اعتیاد می شود.
وی با اشاره به احتمال ابتلا به افسردگی برای کاربران دائمی تصریح کرد: استفاده مفرط از اینترنت به طور قطع با افسردگی در ارتباط است  اما آنچه مشخص نیست تقدم افسردگی یا افراط در استفاده از اینترنت است.
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: عوامل فردی مانند هیجان خواهی، هیجان جویی و عوامل اجتماعی شامل فقدان حضور دائم والدین در منزل و ضعف در  ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر باعث افزایش وابستگی به دنیای مجازی می شود./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار