بازار تهران نياز به مرمت اضطراري داشته و براي خروج از بحران در اين محوطه تاريخي سازمان ميراث فرهنگي 300 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده است.

مسعود علويان صدر معاون ميراث فرهنگي به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: بحث خروج از بحران در بازار تهران نكته بسيار مهمي است كه همواره مورد توجه سازمان ميراث فرهنگي قرار دارد به همين منظور براي اجراي طرح مديريت بحران در بازار در فاز اول 300 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وي افزود: اجراي اين طرح را آغاز كار مي‌دانيم و اميدواريم با مشاركت شهرداري حركت‌هاي جدي را شاهد باشيم.
علويان صدر تصريح كرد: رفع بحران در بازار شامل چند بخش بوده نخست حضور در بافت عودلاجان و تبديل آن به شهر موزه و جذب مشاركت‌هاي مردمي تا به عنوان پايلوت مناسبي براي احياء بافت تاريخي با استفاه از خود مردم باشد.
علويان صدر تصريح كرد: مرمت راسته بازار و مسير‌هايي كه صدمه ديده از بخش هاي ديگر براي رفع بحران در بازار در نظر گرفته شده همچنين اصلاح سيستم برق و آتش‌نشاني نيز در اين طرح تاكيد بسيار شده است.

* هيچگونه مجوزي براي ساخت و ساز غير مجاز در بازار از سوي شهرداري صادر نمي‌شود
معاون ميراث فرهنگي بيان كرد: مكاتباتي با شهرداري صورت گرفته و قرار است هيچگونه مجوزي براي ساخت و ساز غيرمجاز در محدوده بازار صادر نشود.
وي اظهار داشت: شوراي عالي راهبردي متشكل از اعضاي شوراي شهر، نماينده شهرداري و ميراث فرهنگي به منظور رصد تمامي پروژه‌هاي شهري تشكيل شده تا هيچگونه ساخت و ساز غيرمجازي در اطراف و محدوده آثار و بافت تاريخي صورت نگيرد.
علويان صدر تاكيد كرد: تعاملات ميان سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري كمك مي‌كند تا تمام طرح‌هاي ميراث فرهنگي با يك نظام خاص در سطح شهر تهران اجرا شود و همچنين هر 15 روز يك بار از سوي كارشناسان ميراث فرهنگي بر ساخت‌و سازهايي كه در محدوده بافت تاريخي تهران صورت مي‌گيرد نظارت مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار