رمز عبور و شناسه کاربری اولین عامل حفاظتی حساب های کاربران است که دريچه امروز براي شما يك راهكار مناسب در اين زمينه ارائه مي كند.

علیرضا صالحی دبیر کمیسیون امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات و ارتباطات (افتا) با اشاره به این که در حفظ و نگهداری رمز عبور و شناسه کاربری باید دقت کرد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، گفت: معمولاً افراد از نام و نام خانوادگی ، تاریخ تولد، شماره تلفن و نام هایی از این قبیل برای ایجاد شناسه کاربری و رمز عبور حساب های بانکی خود استفاده می کنند که به راحتی قابل حدس زدن و دسترسی است. اينكار امنيت حساب آنها را در معاملات اينترنتي به خطر مي اندازد و بهتر است كساني كه مي خواهند در دنياي مجازي اقدام به خريد كنند از دستگاه رمز موقت ساز استفاده كنند.
 
صالحی در بیان جزئیات رمز یکبار مصرف اذعان داشت : یکی از مهم ترین روش ها برای ایمن سازی ورود به سیستم های بانکی استفاده از توکن یا کارت هاي رمز موقت ساز است که یک رمز برای انجام تراکنش مالی به کار برده و پس از هر بار ورود نیز این رمز تغییر می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های رمز ساز حدود 5 سال است که در دنیا رایج شده و لازم است تمامی کاربران حساب های بانکی از رمز یکبار مصرف برای انجام تراکنش های مالی خود برای پیشگیری از هر نوع سود احتمالی  استفاده کنند.

* استفاده از دستگاه توكن در خريد هاي اينترنتي مي تواند يك راهكار مناسب براي ايمن بودن در برابر هك و دزدي هاي اينترنتي به حساب بيايد. شما مي تونيد اين دستگاه رو از شعبه بانكی که در آن حساب دارید، دريافت كنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
خب 25 هزار تومان به نظرم بهتر از اینه که حساب خالی کنن. من یه بار یه شارژ ایرانسل خریدم که بعدا فهمیدم سایتش فیشینگ بوده و کل حسابم خالی کردن
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۱۹:۳۶ ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
ببخشید از کجا باید تهیه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
نگفتید چطور میشه این دستگاه تکن گرفت؟
تا جایی که من میدونم بانک ملی 15 تا 25 هزارتومان بابت این دستگاه از مشتریانش میگیره که خدایش هزینه بالایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
آخر خبر نوشته دیگه باید برید بانکتون
آخرین اخبار