رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از تجهیز و آماده سازی 21 مدرسه شهرستان اهر برای اسکان موقت شهروندان اهری خبر داد.

 

رضایی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگارن تبریز، گفت: با هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت بحران و هلال احمر 21 مدرسه که دارای امکانات مناسب شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکها و سایر امکانات مورد نیاز شهروندان می باشد با مشارکت هلال احمر عملیات نصب چادرهای هلال احمر دراین مدارس به اتمام رسیده و شهروندان اهری با خانواده های خود دراین چادرها استقرار یافته اند.

این مقام مسئول گفت: در زلزله اخیر خسارات جدی به برخی مدارس اهر و روستاهای آن وارد شده که براساس اعلام اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان بالغ بر 30 میلیارد ريال اعلام شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی مدارس خسارت دیده را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: یک دسته ازاین مدارس قابل مرمت و بازسازی هستند و قسمتی دیگر مقاوم سازی خواهد شد و هرجا که در روستاها نیاز ضروری داشته باشند کانکس نصب و تا آغاز سالتحصیلی جدید این مدارس برای فعالیتهای آموزشی و تحصیل آنها آماده خواهد شد.

وی، افزود: در صورتی که عملیات بازسازی هریک از روستاها به اتمام نرسیده باشد، با راه اندازی سرویس ایاب و ذهاب زمینه برای تحصیل دانش آموزان زلزله زده فراهم خواهد شد.

رضایی، در پایان گفت: براساس اعلام کارشناسی فنی اکثر مدارس آسیب دیده در مناطق شهری و روستایی مدارسی هستند که عمر بالا دارند و روستاهایی که مدارس تازه احداث شده اند یا سالم هستند و یا خسارت جزعی به اینگونه مدارس وارد شده است./س

برچسب ها: مدرسه ، اسکان ، آماده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.