چین، کشوری است که در تمامی دنیا به کپی برداری از محصولات اصلی معروف است و محصولات این کشور در ایران نیز کم نیستند اما این کشور ابداعات بسیار زیادی نیز داشته است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از ابداعات و اختراعاتی که چینی ها انجام داده اند و این روزها و از بسیاری از آن ها استفاده می کنیم.

پول کاغذی

پول کاغذی برای اولین بار در قرن 7 ابداع و باعث شد تا حمل کردن سکه های بسیار زیادی که وزن بسیار زیادی نیز داشتند آسان تر شود.


چینی ها برای اولین بار از این پول ها کاغذی استفاده کردند اما آن روزها کسی این پول ها را ارزشمند نمی شناخت اما در قرن 11 این پول ها ارزش اصلی‌شان را پیدا کردند.

پرینت

در حال حاضر ما کاغذ را داخل دستگاه پرینتر قرارمی دهیم و با فشردن یک کلید دستگاه، متن و یا تصویری را روی کاغذ پرینت می کند اما آیا می دانید برای اولین بار پرینت کردن را چینی ها ابداع کردند. چینی ها دو نوع پرینت را ابداع کردن که یکی با چوب و دیگری چاپ متحرک نام داشت.


پرینت چوبی به این صورت بود که اول شکلی را روی یک تکه چوب طراحی می کردند و سپس آن را داخل جوهر وارد کرده و سپس آن را روی کاغذ می گذاشتند. اولین نمونه های این نوع چاپ به سال 660 میلادی باز می گردد.

نوع دیگر پرینت ک توسط چینی ها ابداع شد نزدیک به 630 سال زمان برد. برای اولین بار در سال 1088 میلادی طرح این موضوع ارائه شد و به مرور و طی سالیان بعد طرح ها و نقشه هایی به این موضوع اضافه می شد تا اینکه در سال 1718 برای اولین بار چاپ متحرک که با قرار دادن حروف در کنار یکدیگر بود به طور رسمی ثبت شد.

کاغذ

یکی از وسیله هایی که ما امروزه از آن بسیار زیاد استفاده می کنیم و تقریبا به عضوی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است کاغذ است. همانطور که شاید در کتاب های تاریخ نیز خوانده باشید جینی ها برای اولین بار به فناوری تولید کاغذ از پاپیروس دست پیدا کردند.


اما در سال 105 بعد از میلاد فردی به نام "سای لون" اولین بار کاغذی را استفاده از خرد کردن درختان و اضافه کردن آب و همچنین خشک کردن این مخلوط زیر نور افتاب درست کرد.

باروت

باروت ماده برای اولین بار در قرن نهم و به صورت کاملا تصادفی کشف شد و در اوایل از آن تنها برای تخریب و یا آتش بازی استفاده می شد تا اینکه به مرور فرمول های دیگری نیز برای این ماده انفجاری پیدا شد.


اولین تفنگ ها که در قرن 13 ساخته شدند نیز از این ماده استفاده می کردند. در قرن 15 نزدیک به شش فرمول جداگانه برای این ماده وجود داشت که برخی از آن ها می توانستند انفجارهای بسیار بزرگ را رقم بزنند.

چنگال

هنگام خوردن غذا باید از قاشق و چنگال استفاده کنیم و بدون چنگال انگار یک بخش مهم ازخوردن غذا حذف شده است. این وسیله بسیار سودمند نیز کار همین چشم بادامی ها است.


برای اولین بار چنگال هایی از جنس استخوان در مقبره برخی از چینی ها که مربوط به سال هیا 4205 پیش از میلاد مسیح است پیدا شد. نکته بسیار جالب اینکه بسیاری از چینی ها هنوز هم با چوب های مخصوص خودشان غذا می خورند و به نوعی این ابدعاشان بیشتر صادراتی بوده است.

برچسب ها: ابداع ، کشور ، چین ، کپی ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
اسم کشور چین باید می ذاشتن کپی نه چین