پايگاه خبري "ريدر ساپرتد نيوز" در مقاله اي به قلم "مارك تاليانو" به بررسي نقش شركت هاي بزرگ غربي در جنگ افروزي و چرايي حمايت آنها از جنگ ها پرداخت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، پس از تهاجم غیرقانونی به عراق، کشورهايي چون ایالت متحده، کانادا و همچنين رژيم صهيونيستي اين بار با كمك رسانه هاي خود و با حربه فرافكني و قلب واقعيت بر طبل جنگ - علیه ایران مي كوبند. شهروندان ایراني - که دولت منتخب و دموکراتیک آنها توانست بر خلاف ميل غرب و ابرقدرت ها، صنعت نفت خود را ملی اعلام كند، كه در سال 1953 با كودتاي ایالت متحده / بریتانیا سرنگون شد-انتظار مي رود هدف بعدي ماشين جنگ غرب ها واقع گردد.
 
در مورد مسئله ملي شدن نفت و كودتاي ايران بايستي به اين موضوع اشاره كنم كه اكنون سياست خارجي بسیاری از كشورها -بخصوص آمریکا انگلستان و کانادا - به نفع شرکت های معدودي در حال اجرا است که در ادامه داشتن جنگ هاي دائمي سودهاي خوبي نصيب شان مي شود.
 
شركت لاکهید مارتین بخشی از شرکت هاي جنگ افروز غرب می باشد.اين شركت و لابي هاي آن در كانادا اخيرا جنگنده هاي اف 35 را خريدند؛ هواپيماهايي كه براي انجام عملیات بمباران تهاجمی طراحی شده بودند. قرارداد هواپیماهای مذكور 29.3 میلیارد دلار در يك دوره بیش از 30 سال مي باشد .
 
بلک واتر نیز بخشی از شركت جنگ غرب مي باشد، در مورد اين شركت غربي هرساله شاهد افزايش نوع خدمات، مانند غذا، ساخت و ساز، و حتی خدمات سربازان خصوصی هستيم. هر یک از این "خدمات" در بخش نظامي آمريكا از اهميت ويژه اي برخوردار بود. شركت بلک واتر در حدود 1.222 دلار به ازای هر روز هزينه يك سرباز آمريكايي را بر عهده دارد، در حدود شش برابر مبلغي كه یک سرباز به طور منظم دریافت مي كند، البته مالیات دهندگان آمريكايي در هر مورد بار مالي هزينه ها را پرداخت مي كنند. از ماه ژوئن سال 2004، شركت ارائه دهنده خدمات حفاظت اشخاص "بلک واتر" بیش از 320 میلیون دلار از بودجه يك ميليارد دلاري وزارت امور خارجه را پرداخت مي كند.
 
رسانه ها نیز در اين بين از ادامه جنگ متنفع مي گردند و به بخشی از پروژه جنگ و همراستاي شركت هاي جنگ افروز تبديل شده اند.در سال 2003، هنگامی که ایالت متحده و بریتانیا از يافتن سلاح های کشتار جمعی در عراق نااميد شده و حقيقت را مخفي كردند،شركت هاي رسانه اي بزرگ به ندرت تظاهرات هزاران تن از معترضان ضد جنگ در ایالت متحده و بریتانیا را پوشش مي دادند. چرا نبايد اينكار را مي كردند؟ CBS در تملك وستینگهاوس بود، و NBC در تملك جنرال الکتریک مي باشند،اين دو از تولید کنندگان اصلي سلاح های جنگي دنيا محسوب مي شوند. کسب و کار سازندگان اسلحه هنگامي كه جنگ یا تهدید به جنگ وجود دارد،شرايط ايده آل محسوب مي شود.
 
رئیس ستاد مشترك نيروي هاي مسلح كانادا والتر ناتينزيك در مصاحبه با شبكه Canadian Press اظهار داشت،" در حال حاضر برخی از مردان و زنان نظامي كانادا که تا به حال دو، سه، و چهار ماموريت نظامي برون مرزي داشته اند از من مي پرسند،آيا اين شعار(ظهور نظاميگري در كانادا) حقيقت دارد؟!!! آیا بازهم به جای دیگری اعزام خواهيم شد؟ وي در ادامه بيان داشت: "ما همچنين ملوانان جوان، سربازان جواني در نيروي هوايي داريم كه آموزش های اوليه خود را به تازگي به اتمام رسانده اند كه قطعا از آنها در مناطقي استفاده خواهد شد،و بيشتر در ذهن خود آنها اعزام به افغانستان مطرح مي باشد.
 
درگيري ذهني آنها اين است كه اگر به افغانستان اعزام نشويم، به كجا اعزام خواهيم شد؟ آيا ميدان جنگي جديدي وجود دارد؟
 
ماهيت اصلي مطلب آنها چنين است كه بالاخره از آنها در مناطقي استفاده خواهد شد چرا كه بدون دليل آنها را آموزش نداده اند! واکنش رسانه های جریان اصلی به این اظهارات ،سکوت معني دار آنها مي باشد. بي شك شرکت هاي  جنگ افروز غربي در پي بازارهاي جنگي جديد هستند .
 
در نهایت اينكه،شخص استیون هارپر، نخست وزیر کانادا،خود یک دلال جنگ است که جنگ و ادامه آن براي او منافعي در پي دارد. در نتيجه خط مشی سياسي محافظه کار كانادا، ایجاد یک فرهنگ جنگ در کانادا مي باشد:
فرهنگ جنگ در كانادا برای اولین بار توسط تبلیغات نيروهاي نظامي کانادایی كليد خورد. در سال 2010 -2011، نیروهای کانادایی 353،6 میلیون دلار برای پیشبرد کار خود - در توجيه ارزش مثبت نظامی گري كانادا هزينه كردند. پس از جنگ لیبی، دولت 850.000 دلار اضافی برای ترویج پیام صلح آمیز كانادا هزينه كرد تا اين پيام را برساند كه کانادا ديگر يك "ملت جنگجو" نمي باشد.
 
مسئله جنگ به سان يك چاقوي دولبه مي ماند،در جنگ هم متجاوزان(سربازان) و هم قربانيان متضرر مي گردند. در سال 2012، تعداد سربازان آمریکایی که خودكشي كرده اند، با شمار كشته شدگان ميدان هاي جنگ برابري مي كرد.
 
یقین جنگ ماهيت اصلي خود را آشکار خواهد كرد ، اما به يقين طرف هاي بازنده و صاحبان امتياز كه از جنگ متنفع مي شوند نيز مشخص خواهد شد.
 
افراد سراسر جهان در حال حاضر از آمریکا برای حمایت خود از جنگ هاي بی پایان شرکت هاي جنگ افروز نفرت دارند. اگر کانادا و هارپر در دوره کنونی خود اين سياست را ادامه دهد، کانادایی ها نيز به زودی از خود، دليل نفرت مردم صلح خواه جهان از دولت شان خواهند پرسيد.
برچسب ها: جنگ ، شرکت ، منافع ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار