بلند‌ترین مقام نظامی آمریکا در آفریقا متهم به سوء استفاده از مقام خود و استفاده از امکانات دولتی به نفع مقاصد شخصی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتد‌پرس، به گزارش سازمان تحقیقات دولتی فدرال آمریکا، ویلیام کیپ وارد، ژنرال چهار ستاره آمریکایی و فرمانده سابق نیروهای ارتش این کشور در آفریقا متهم شده است که در سفرهای اداری خود از لوازم و امکانات دولتی برای مقاصد شخصی از جمله اقامت در هتل‌های گران‌قیمت، استفاده شخصی از هواپیماهای ارتش، برگزاری مهمانی‌های مجلل و غیره کرده است.

بر اساس این گزارش 99 صفحه‌ای، ژنرال وارد از خودروهای نظامی برای خرید همسر خود و اقامت در هتلی در برمودا که قیمت آن شبانه 750 دلار بوده استفاده کرده است. 

در ادامه این گزارش آمده است که  ژنرال وارد از سفرهای کاری به عنوان سفر تفریحی استفاده کرده و هواپیمای ارتش را هواپیمای خصوصی خود می‌پنداشته است. 

البته وارد ادعا کرده است که همسر او در این سفرها وظایف اداری انجام می داده است.

وارد حدود 34هزار دلار صرف مهمانی‌های خود در سال 2009 و 2010  و حدود 6هزار دلار خرج هواپیما کرده تا کارمندان خود را از آمریکا به آفریقا آورده تا به او در مهمانی سال 2010 کمک کنند. این فرمانده آمریکایی، همچنین 14 هزار دلار خرج کرده است تا کتابی را به عنوان خاطراتش در زمان فرماندهی خود در آفریقا چاپ کند.

لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا باید درباره فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در آفریقا تصمیم بگیرد.حکم احتمالی وی بازنشستگی با درجه پایین‌تر و پرداخت 1 میلیون دلار بابت جریمه خواهد بود. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار