نماينده جديد سازمان ملل در امور سوريه در گفتگوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت، هنوز احتمال دستيابي به راه حل ديپلماتيک براي پايان دادن به ناآرامي‌هاي سوريه وجود دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي،نماينده جديد سازمان ملل در امور سوريه در گفتگوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي گفت، هنوز احتمال دستيابي به راه حل ديپلماتيک براي پايان دادن به ناآرامي‌هاي سوريه وجود دارد.
اخضر براهيمي اظهار داشته جامعه بين‌المللي نبايد به کشور جنگ‌زده‌ي سوريه پشت کند.
گزارشگر اين شبکه افزود، نبود اتحاد ميان اعضاي شوراي امنيت در رابطه با نحوه برخورد با مشکلات سوريه باعث شد تا طرح شش ماده اي کوفي عنان شکست بخورد و او متعاقباً از مقام خود استعفا بدهد. ابراهيمي نيز هشدار داد، اگر يکپارچگي در شوراي امنيت نباشد، کار زيادي از دست من برنخواهد آمد.
ابراهيمي گفت من به اندازه کافي اميدواري دارم که با وجودي که از دشوار بودن عميق مسئوليتي که پذيرفته ام آگاهم، اين مأموريت را قبول کرده ام. من در چنين شرايطي حتي باوجود سختي هايي که پيش رو خواهم داشت، نمي توانستم به درخواست هاي مختلف براي پذيرش اين مسئوليت نه بگويم و آن را به سادگي رد کنم.
کوفي عنان که در اين مأموريت شکست خورده بود گفته است کار من تقريباً غيرممکن شده بود. عنان احساس مي کرد که شخص وي بيش از طرفين درگير در سوريه، شوراي امنيت سازمان ملل و حتي جامعه بين‌المللي خواهان برقراري صلح در سوريه است و تا زماني که اکثر طرف‌هاي درگير خودشان خواهان برقراري صلح نباشند کاري از دست نماينده ويژه سازمان ملل برنمي‌آيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار