طرح ملي احداث آزمايشگاه‌هاي مرجع آزمون سيستم‌هاي تهويه مطبوع به سفارش معاونت انرژي وزارت نيرو در سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران ،انجام مي‌شود.

  به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم،  مهندس كيوان نياكي عضو هيات علمي پژوهشكده مكانيك سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران و مجري اين طرح گفت : در راستاي كاهش مصرف انرژي در كشور و تدوين استانداردهاي مصرف انرژي سيستم‌هاي تهويه مطبوع و با توجه به اينكه اين سيستم‌ها 23% مصرف انرژي در بخش خانگي را به خود اختصاص مي‌دهند، كاهش انرژي در اين زمينه از اهميت به سزايي برخوردار است.
وي افزود : بيشتر استانداردهاي دستگاه‌هاي سيستم تهويه مطبوع پيش از اين تدوين شده ولي متاسفانه به دليل عدم وجود آزمايشگاه‌هاي مرجع هنوز در كشور به صورت كامل اجرايي نشده است.
 وي بسترهاي آزمون ويژه تست دستگاه‌هاي تهويه مطبوع را شامل چيلرها، هواسازها، فن‌كوئل‌ها، پكيج‌ يونيت‌ها، كولرهاي آبي و فن‌هاي خانگي و صنعتي نام برد.
 مهندس نياكي ايجاد يك آزمايشگاه مرجع استاندارد، ايجاد بسترهاي لازم براي گسترش دانش و فن‌آوري در حوزه سيستم‌هاي تهويه مطبوع، ارائه خدمات به توليدكنندگان تجهيزات اين دستگاهها، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي فعال در اين زمينه، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و كليه مبتكرين و مخترعين در زمينه طراحي و ساخت تجهيزات تهويه مطبوع با فناوري‌هاي جديد را از جمله اهداف احداث اين آزمايشگاه برشمرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار